Canon printer thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Het lukt maar niet om een printer aan de praat te krijgen in mijn thuisnetwerk. Het is geen netwerkprinter maar in Windowsxp was het geen probleem om via een laptop met winxp en een pc met winxp te printen via een Canon MP600 printer.
Beide systemen met Windows 7 Pro. De Canon is aangesloten op een pc via de USB poort. Printen vanuit de pc geen probleem natuurlijk. Echter printen vanuit de laptop naar de Canon lukt iet. Heel soms gaat hij printen maar 90 van de 100 keer niet.
Netwerk funktioneert wel want de bestanden van de laptop en vica versa zijn gewoon te benaderen. Ergens gaat er iets mis.

Heb via google nog wel gelezen dat je een local port moet aanmaken en de printer driver moet installeren op het systeem waar niet de printer op aangesloten is maar dit werkt dus ook niet.

Wat kan er aan gedaan worden om de printer te laten werken, ook al is het geen netwerk printer?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Komt me heel bekend voor. Weliswaar een ander merk printer, een HP3845, maar volgens mij hetzelfde probleem.
Punt bij mij is de 64-bits versie van Windows 7. Toen ik deze aansloot zocht Windows 7 automatisch de juiste driver, naar de oorspronkelijke installatie CD werd niet gevraagd. Gebeurde voorheen bij de vorige PC, een Windows XP, overigens ook niet, Windows heeft gewoon zelf de juiste driver aan boord.

Echter de andere PC in het netwerk een XP 32 bit kan met die 64-bits driver niet overweg. Bij aanvinken van de functie "Delen" op de printer wordt gemeld dat hiervoor een aanvullende 32-bits driver nodig is. HP weigert gratis advies te geven omdat de garantietermijn is verstreken.

Voorlopig laat ik het maar zo tot ik toch een gouden tip krijg, als ik wat wil printen doe ik het voorlopig gewoon op de "hoofd-PC". Maar mijn probleem is dus zo te zien hetzelfde, net als bij jou gaat bestandsdeling over en weer moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Ja, alleen zijn bij mij beide Windows 7 32 bit.

Overigens ook zonder Zone alarm Internet Security geprobeerd.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 20:35
Heb je de installatie tools en network utilities van canon geprobeerd? Ik werk ook met een Canon MP620, maar dan via netwerk aangesloten. Printen gaat wel, maar scannen of wat dan ook moet echt met de drivers van de cd/site.

De instellingen van je netwerk in w7 staan goed? File and printer sharing aan?
Vanuit de laptop, hoe benader je de printer? Heb je deze geinstalleerd staan? Verwijder deze anders eens, pak de Canon Utils en driver de bij en als deze dan vragen om de locatie typ je \\pc\laptop
Handig is dan wel om alvast ingelogd te zijn en de credentials te laten onthouden (!!!) anders krijg je gewoon geen toegang en daar vraagt ie ook niet meer om.

Succes met troubleshooten!

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
VOlgens mij staan de instellingen goed van Windows 7 netwerk want alles werkt. De bestanden zijn gewoon te benaderen met \\pcnaam\share.
De printer is op de pc geshared en op de laptop ook aangemaakt. Verschillende poorten geprobeerd: locale poort, enz.
Het verschil met jouw mp620 zit hem natuurlijk in de netwerk aansluiting. Mijn printer is een usb aangesloten op de pc, vervolgens gedeeld.
Wellicht gebruik ik een verkeerde poort op de laptop voor de printer. Windows kan de printer ook niet vinden als ik bij de gesharede zaken kijk. Ik moet de printer dus handmatig ingeven als \\pcnaam\printersharenaam.
Hij voegt hem dan wel toe, maar print jobs blijven gewoon staan.

Misschien is er iemand anders die deze printer wel in W7 in een netwerk aan de praat heeft gekregen.

Ik heb zelfs nieuwe drivers gedownload van de canon site maar dat mag ook niet baten.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Je kunt ook voor een paar tientjes een printservertje halen.
Deze prik je in je netwerk en sluit je je printer op aan. Even alles juist instelln conform handleiding en printen maar!

Heb je tevens het gemak dat je kunt printen als je hoofdpc uitstaat ;)

Heb er eventueel nog wel 1 liggen. mocht je interresse hebben stuur maar een DM!

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Dat zou eigenlijk wel mooi zijn zij het niet dat bekabeling een probleem is. De printer staat op zolder en de router in de meterkast. Er kan geen extra kabel worden getrokken zonder te boren enz, en dat gaat een beetje ver.
Waarschijnlijk kun je niet één netwerkkabel laten splitsen naar 2 apparaten...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is het niet gewoon makkelijker om eerst een
net use lpt1: \\win7\gedeeldeprinter
te doen en dan op de doorgemapte printerpoort de driver lokaal te installeren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
alt-92 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:29:
Is het niet gewoon makkelijker om eerst een
net use lpt1: \\win7\gedeeldeprinter
te doen en dan op de doorgemapte printerpoort de driver lokaal te installeren?
Waar moet ik dat commando geven op de pc waar de printer fysiek op aangesloten is?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

monta schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:00:
Dat zou eigenlijk wel mooi zijn zij het niet dat bekabeling een probleem is. De printer staat op zolder en de router in de meterkast. Er kan geen extra kabel worden getrokken zonder te boren enz, en dat gaat een beetje ver.
Waarschijnlijk kun je niet één netwerkkabel laten splitsen naar 2 apparaten...
Daar heb je dan weer een switch voor nodig.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

monta schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:11:

Waar moet ik dat commando geven? op de pc waar de printer fysiek op aangesloten is?
Zo, dan klopt je zin ook weer.

Waar denk je zelf aan als je die regel zo ziet staan? Begrijp je wat die commandline regel nou ook doet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
alt-92 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:41:
[...]

Zo, dan klopt je zin ook weer.

Waar denk je zelf aan als je die regel zo ziet staan? Begrijp je wat die commandline regel nou ook doet?
Ok. Die koppelt de lpt poort van de laptop aan de gesharede printer of vica versa..

monta

Pagina: 1