Toon posts:

Audio/Video apparatuur bedienen via de PC/Ipad, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• rob3rt
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-09 01:19
Ik ben opzoek naar informatie hoe ik mij huis een beetje kan automatiseren.
Voor stroom etc is er genoeg informatie te vinden maar wat ik niet kan vinden is hoe je bestaande audio video apparatuur kan aansturen via bv een ipad als deze apparatuur zelf geen mogelijkheden daarvoor heeft.

Op het moment gebruik ik een logitech harmony900 RF afstandsbediening, deze kan alles aansturen en dit werkt prima, nou klaar zou je zeggen. Niet helemaal, ik wil hetzelfde wat die logitech kan alleen dan alles via internet en mijn iphone/ipad aansturen.

Ik zoek dus een systeem waarmee ik via IR de A/V apparatuur kan aansturen vanaf een linux server, deze server moet wel bediend kunnen worden vanaf afstand bv dmv iphone/ipad en een webinterface.
Daar mijn meeste A/V apparatuur zelf geen opties hebben om vanaf afstand bediend te kunnen worden (behalve via de afstandsbediening) vermoed ik dus dat de enige manier is dit via een IR blaster te doen welke wordt aangesloten op de server en deze simuleert dan de originele afstandsbedieningen.

Apparatuur welke ik wil aansturen:
- LG lcd tv
- upc DTV media box
- vubox duo sat ontvangen (deze kan ik al aansturen via ipad)
- NMT mediatank
- onkyo 5.1 receiver
- ps3 + ir blaster

Samengevat.
Is er iets wat je kan kopen waarmee je via een linux server(dit is belangrijk) dit kan aansturen en zo al je A/V kan bedienen zoals eigenlijk de RF harmony AB nu ook al doet.
(of is er een manier om de RF harmony AB aan te sturen via deze linux server)

Iemand een idee of hiervoor iets bestaat en zo ja want dan?

• centr1no
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 16:32
De term waarmee je aan de gang kunt op Google is Domotica.
Misschien heb je hier wat aan: http://www.domoticahouse.com/?

• rob3rt
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-09 01:19
Al op gezocht, je vind op deze term alles over schakelen in en rond om huis alleen helemaal niets over het schakelen van A/V apparatuur via een gateway/server welke je kunt besturen via bv een pc of ipad/iphone

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is allemaal te maken, maar helaas niet zonder eigen programmeerwerk. Een kant-en-klare oplossing ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. Wel zijn er IR dongles die je in de iPhone/iPod/iPad kan clicken, met een bijbehorende remote applicatie, die je als universele remote gebruikt. Zelf heb ik jaren terug wat geklooid met een IR transmitter die ik via USB aanstuurde vanaf een Linux routertje (MIPS) en een appje op een iPaq. Verder dan een proof of concept ben ik niet echt gekomen omdat er behoorlijk wat werk in ging zitten en ik al teveel hobbyprojectjes had :P Op dit moment heb ik wel een muzieksysteempje opgezet met een Asus O!Play, een Burr Brown USB geluidskaartje met toslink, en een iPad voor de bediening. Fanless, zuinig, perfect geluid en alle muziek op m'n NAS razendsnel te selecteren en afspelen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• centr1no
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 16:32
FCDomus systemen zijn te bedienen via pc en iphone.

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik las laatst iets over het Pluto Home System, misschien dat het wat is...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee