Toon posts:

1U Server Case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een provider voor het hosten van een gameserver. Nu is er een bedrijf die intresse heeft getoont.
De voorwaarde is echter dat de server in een 1U Server Case word geleverd.
Wie weet er waar ik hier documentatie over kan vinden? En waar ik die kasten hier in Nederland kan kopen?

Ik heb de volgende hardware:
CPU: PII-400, zo'n block, past dat wel?
MEM: 128 MB
MOBO: Asus P2B ATX
HD: Een SCSI of IDE HD.

Ik heb een PCI kaartje als netwerk kaart en een Adaptec PCI SCSI kaartje. Het lijkt me nogal lastig op al deze hardware in zo'n lage kast te stoppen.

Hoe kan ik het beste een soort gelijk systeem bouwen met zo min mogenlijk geld.
Ik wil zoveel mogenlijk van mijn oude hardware gebruik maken.

XeCtiC

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

www.procase.nl (en ga dan voor de IPC-series).

Een Asus P2B en een 1U gaat Niet lukken, omdat je processor overeind staat. Je kan beter een 2U kast nemen, daar lukt het wel mee.

Verder kan je in een 1U kast maar 1 PCI-riser kwijt, en in een 2U kast 3 PCI-sloten die risen.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij OC-Shop hebben ze een 1U kast van Ci-design. Errug prijzig, maar dan heb je ook wat *D.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De 1U kastjes hebben niet een echt optimale airflow (ook door de 40mm fans). Verder is het front verre van echt mooi.
De 2U kastjes (zie ook laatste .plan) hebben daarin tegen door hun 3 80mm fans een zeer goede airflow, en je kan er goed 3 disks en een cdromspeler in kwijt. Ook kan je in deze kastjes een P-II plaatsen (heb er zelf een met een PII400). Je hebt dan plaats voor max. 3 pci devices.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

gameserver trekt aardig trafiek..vraag me af wat dat kan kosten ... :)

Verwijderd

Ik wilde eerst ook een counterstrike server draaien, maar toen ik erachter kwam dat ze minimaal 4KB/s per client genereren (is zo'n 6GB per dag voor 18 clients) heb ik me toch maar bedacht!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op Friday 16 March 2001 10:12 schreef D-Smoove het volgende:
Ik wilde eerst ook een counterstrike server draaien, maar toen ik erachter kwam dat ze minimaal 4KB/s per client genereren (is zo'n 6GB per dag voor 18 clients) heb ik me toch maar bedacht!
Ik host 2 CS servers (clanservers dus die worden niet erg veel bezocht) en die trekken ongeveer 6 gig per maand samen.. weet dus niet of jouw berekening wel helemaal klopt :)

Verwijderd

Precies ik heb op mijn servertje ook een CS server staan en een Quake tegelijkertijd.. Het valt in principe wel mee het dingtje verstookt nu zo een 300 Gigabyte per maand.

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 10:54 schreef Mini-me het volgende:

Ik host 2 CS servers (clanservers dus die worden niet erg veel bezocht) en die trekken ongeveer 6 gig per maand samen.. weet dus niet of jouw berekening wel helemaal klopt :)
Reken het maar na dan! 4 x 60 x 60 x 24 x 18 (aantal spelers) = 6GB/dag

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 18:49
denk alleen niet dat continu gebruik reeel is he :) Anders gezecht: ik HOOP het niet voor je portomonnee :)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 10:33 schreef D-Smoove het volgende:

[..]

Je berekening klopt niet. Waarom zou je 24 uur per dag spelen? En vind je teams van 9 per stuk niet wat groot? Althans de meeste servers met 18 mensen zijn bagger (veel te veel lag etc. etc.) Daarom zou ik ook maximaal 14 spelers nemen op je srevertje

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:37

Exterazzo

Qeasy

Die cases zijn :P:9:P:9:P:9:P:9:P:9:P

Audentia

Verwijderd

Of als je wat mer geld heb koop je een server mobo met nic en video onboard en een socket cpu die passen wel in een 1 u hoog kastje :)

• Knakker
  • Laatst online: 03-05 11:06
Ikzelf krijg altijd MAXIMAAL 2.5 kb/s aan data binnen als ik CS speel - ik heb dan een ping van 30. Dit wordt alleen wat hoger tijdens een map change (dan gaat ie naar 6k/s) maar da's maar heel tijdelijk. Gemiddeld dus 3 kb/s en da's vrij ruim.

Verder zijn servers met 18 spelers geen ruk aan, 14 is echt het maximum - anders teveel kans op campers, newbies en dus ronden van 5 minuten :(

Ga ervanuit dat je 6 uur per dag 14 spelers hebt, en 10 uur 8. Daar mag je blij mee zijn. Per dag per CS server is dat dus 6x60x60x14x3 + 10x60x60x8x3 = 1.6 Gb/dag. Da's nog best veel :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Knakker
  • Laatst online: 03-05 11:06
Ikzelf krijg altijd MAXIMAAL 2.5 kb/s aan data binnen als ik CS speel - ik heb dan een ping van 30. Dit wordt alleen wat hoger tijdens een map change (dan gaat ie naar 6k/s) maar da's maar heel tijdelijk. Gemiddeld dus 3 kb/s en da's behoorlijk ruim.

Verder zijn servers met 18 spelers geen ruk aan, 14 is echt het maximum - anders teveel kans op campers, newbies en dus ronden van 5 minuten :(

Ga ervanuit dat je 6 uur per dag 14 spelers hebt, en 10 uur 8. Daar mag je blij mee zijn. Per dag per CS server is dat dus 6x60x60x14x3 + 10x60x60x8x3 = 1.6 Gb/dag.

Da's toch best veel :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

inderdaad, heb net een test gedaan met een UTserver voor 16 mensen, meer dan 2gig per dag waardoor het servertje enorm veel kost per uur aan traffiek. Dat moet je er nog eens bijbetalen. kwam op een FL 20 per uur

Verwijderd

Op vrijdag 16 maart 2001 23:39 schreef wazzup2k het volgende:
Precies ik heb op mijn servertje ook een CS server staan en een Quake tegelijkertijd.. Het valt in principe wel mee het dingtje verstookt nu zo een 300 Gigabyte per maand.
Wazzup2k....jij was toch? Ik dacht dat jij niet meer zou posten hier?

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op dinsdag 12 juni 2001 08:18 schreef Magio het volgende:

[..]

Wazzup2k....jij was toch? Ik dacht dat jij niet meer zou posten hier?
Doet ie ook niet meer, maar wat jij aanhaalde is al bijna 3 maanden geleden.

Wake up :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zaterdag 17 maart 2001 10:33 schreef D-Smoove het volgende:

[..]

Zoals ik al zei gaat het bij mij om clanservers dus niet public.. ik draai er op dit moment nog een CS server bij en ik heb al tijden twee Q3 servers en een TFC server draaien.. totaal van 6 servers dus (geen van allen public). Samen genereert dit geen 25 Gig/maand.
Als je public wilt dan wordt het natuurlijk anders. Ik zou sowieso geen public server voor 18 man hosten want dat wordt één grote chaos.. Beperk bij public je server tot 14 man, dan zal het totale dataverkeer opzich wel meevallen. Ga er trouwens ook niet vanuit dat zo'n server 24/7 voor 100% bevolkt wordt.. Kan uit ervaring spreken dat meer dan 12 uur per dag vrij weinig activiteiten op de server zijn (dat wil zeggen: 0 tot 4 man). De server zal maximaal 4 uur per dag vol zitten en de overige 8 uur ergens op 70 tot 80% vol zitten. Ik kan zo niet uitrekenen hoeveel dat gaat kosten aan GB/maand omdat de bandbreedte per speler niet helemaal constant is (verschilt natuurlijk ook per game).

Hoop dat je hier iets aan hebt!
Pagina: 1