Toon posts:

Harde schijf bijna overleden?

Pagina: 1
Acties:

• nWn
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:33

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Heej,

Sinds gister krijg ik in Windows (7 x64 Ultimate) de melding dat er een back-up moet worden gemaakt, omdat de harde schijf aan het sterven is. Bij HDTune krijg ik het volgende:

Met google lukte het niet echt veel meer informatie te vinden over de fout en of ik er eventueel wat aan kan doen. Wordt dit een RMA of heeft één van jullie een idee?

De schijf wordt trouwens gebruikt als data schijf, met 3 partities er op. De rest van het systeem:
Asrock 4core-fullHD mobo
Intel Q6600 @ stock (Coolermaster TX3 koeler)
4GB Kingston value RAM
Kingston 64gb SSD (bootschijf)
etc.

(p.s: harde schijf waar het om gaat betreft een Samsung F1, voor serie nummer zie plaatje)

Heeft voorheen altijd stabiel gedraaid.

Thanks!

• JaltaH
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 17:41
Het gaat wel om errors na het versturen van de data naar de disk, dus je zou de kabels nog kunnen vervangen. Maar het maken van een backup is zeker aan te raden... :)
184 B8 End-to-End error This attribute is a part of HP's SMART IV technology and it means that after transferring through the cache RAM data buffer the parity data between the host and the hard drive did not match

199 C7 UltraDMA CRC Error Count The number of errors in data transfer via the interface cable as determined by ICRC (Interface Cyclic Redundancy Check).

Careful. We don't want to learn from this.

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Thanks, kabeltje wisselen werkt helaas niet, krijg nog steeds dezelfde meldingen.

Iemand anders nog ideeën?

P.S: Ik had bij de eerste melding al een back up gemaakt van de belangrijke bestanden, de rest is films en muziek. :)

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 21:20
Harde schijf in een andere pc testen.(misschien kontroller defect of alleen deze poort).
Memtest86 4.0 of hoger eens het geheugen testen.

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
jan99999 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:29:
Harde schijf in een andere pc testen.(misschien kontroller defect of alleen deze poort).
Memtest86 4.0 of hoger eens het geheugen testen.
Op andere SATA poorten werkt ie ook niet, terwijl mijn SSD die ook op SATA aangesloten is geen foutmeldingen geeft. Is het dan nuttig om de schijf in een andere computer te testen?

Ik zal Memtest zometeen keertje draaien, maar om even vooruit te lopen, zou bij een fout in het geheugen niet de bootschijf met Windows en alle programma's die ik gebruik degene moeten zijn die er het meeste last van heeft?

• Twister336
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Die threshold is de warranty threshold. Als die wordt overschreden, wat bij jou het geval is, zou je de schijf zonder problemen moeten kunnen omruilen bij de fabrikant.
Ik ken de RMA procedure bij Samsung niet maar wellicht krijg je eerst een nieuwe schijf zodat je alle data kunt overzetten.
Daarna even een wipe/secure erase loslaten op de kapotte schijf en terugsturen.

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Thanks Twister,

Ik heb al een nieuwe schijf besteld, die is morgen binnen, want wat extra ruimte voor back ups is altijd handig vooral nu ik voor studie toch wel cruciale data die niet zomaar mag verdwijnen.

Ik zal de data inderdaad wissen, niet dat er iets geheims opstaat, of kunnen ze hier moeilijk over gaan doen?

• paulsmid
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02-10-2014
9 van de 10 keer kijken ze alleen of die stuk is formateren de hd en dan repareren ze hem of de prullebak in.Zal wel gelijk de prullebak ingaan denk ik met de info die jij levert

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Ok, doen we dat!

Bedankt :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee