Toon posts:

Ster in laptop scherm

Pagina: 1
Acties:

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13:41

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Probleem:

Zaklamp is gevallen en nu zit er een ster in het scherm van m'n laptop (dell xps m1520 1920*1200)
Er zijn geen dooie pixels te zien, daarom denk ik dat alleen de glasplaat beschadigd is.

Iemand ervaring met zoiets? Ik heb XPS garantie (daar valt dit natuurlijk niet onder) Kunnen ze alleen de glasplaat van zo'n scherm vervangen of moet dan meteen het hele scherm vervangen worden = duur?

Heb contact opgenomen met dell per mail en wacht nog op een antwoord van hen. Mocht het heel duur worden, zijn er ook DIY oplossingen? Misschien iets als carglass ofzo?

Verzekering heb ik gebeld, het valt niet onder mijn verzekering.

Gelieve geen reacties als: dat is kut, eigenschuld etc..

I can't wait to shoot!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Dat is kut maar wel je eigen schuld, natuurlijk :P Grapje! Je vroeg erom ;)

De glasplaat is helaas onderdeel van 'het scherm' dus die zal helemaal vervangen moeten worden.

Als het zo'n klein sterretje is, zou je hem wellicht kunnen vullen, inderdaad. Maar of dat echt het probleem oplost... Vaak zit er wel een speciale coating overheen die je dan mogelijk beschadigd.

Je zou eens op marktplaats/e-bay/dealextreme.com kunnen neuzen of daar vervangende schermen aangeboden worden voor een redelijke prijs. Het vervangen van het scherm is meestal niet zo moeilijk.

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

wat je ook kan doen/proberen, glasplaat er uit halen en nieuwe glasplaat halen/bestellen met dezelfde dikte etc. (lucky u dat je lcd het nog doet)

...

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een TFTscherm bestaat uit een aantal lagen die op elkaar zitten. Alleen de voorste plaat loshalen en vervangen zal duurder zijn dan een nieuw scherm. Ik zou dus het scherm in 1 keer helemaal vervangen. Grote kans dat je via eBay nog wel een betaalbaar schermpje vind.

30" monitor te koop

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Ik ben nu aan het rond kijken op e-bay (bedankt voor de tip) Hoopte eigenlijk dat alleen glasplaatje vervangen goedkoper zou zijn, helaas. Ben je zo voorzichtig met je laptop dat er na 2 en een half jaar geen krasje opzit (en geen vlekje op het scherm) en dan gebeurt er dit.

I can't wait to shoot!

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:56

M2M

medicijnman

je kunt het ook zien als 2 en een half jaar geen schade aan je laptop. Het zou je maar na een maandje overkomen, dán is het eigenlijk veel erger.

-_-

• maui71
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-02-2011
replacedirect heeft deze schermen, reken maar op een bedrag van rond de 250euro

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Misschien nog een beetje offtopic tip namelijk sluit een aparte pc-verzekering af waarbij dit wel vergoed word, althans ik had laatst blikje fris omgestoten en fris in de pc gekregen. Mijn pc-verzekering heeft dit dus helemaal vergoed en ik denk dat deze schade bij jou ook door hun vergoed zou worden.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Roel1966 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:08:
Misschien nog een beetje offtopic tip namelijk sluit een aparte pc-verzekering af waarbij dit wel vergoed word, althans ik had laatst blikje fris omgestoten en fris in de pc gekregen. Mijn pc-verzekering heeft dit dus helemaal vergoed en ik denk dat deze schade bij jou ook door hun vergoed zou worden.
dit word helemaal niet vergoed, de schade is namelijk veroorzaakt voordat de verzekering in werking treed.
schade claimen voor iets wat voor de contractdatum is veroorzaakt valt gewoon onder fraude.

tip: zoek het id op van je scherm in apparaatbeheer en google daarop, wie weet vind je een scherm.
op ebay kan je wel lagere resolutie schermen vinden, maar ik denk niet dat je dat wilt.

[Voor 13% gewijzigd door Darkstone op 11-10-2010 16:15]

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
darkstone schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:14:
[...]

tip: zoek het id op van je scherm in apparaatbeheer en google daarop, wie weet vind je een scherm.
op ebay kan je wel lagere resolutie schermen vinden, maar ik denk niet dat je dat wilt.
Generic pnp monitor 8)7 maar ik heb het id opzich ook niet nodig. Wil er eigenlijk inderdaad niet op achteruit gaan. Op e-bay zijn vooral schermen van 1280*720 te vinden.
maui71 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:01:
replacedirect heeft deze schermen, reken maar op een bedrag van rond de 250euro
275 voor de mijne. Bedankt voor de tip weet ik tenminste zeker dat ik een waardige vervanger kan krijgen.

I can't wait to shoot!

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

the mod man schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:29:
[...]

Generic pnp monitor 8)7 maar ik heb het id opzich ook niet nodig. Wil er eigenlijk inderdaad niet op achteruit gaan. Op e-bay zijn vooral schermen van 1280*720 te vinden.
nee... je moet de eigenschappen van dat device bekijken in in het tabblad "details", "hardware ID's" selecteren
bij mij staat er MONITOR\AUO10ED
AUO10ED is het model van het scherm, niet veel over te vinden...
maar bij het id van mij broer zijn PC (dezelfde) vind ik een significant aantal ebay advertenties.

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zonder het ding open te maken is het moeilijk uit te vinden welk scherm het precies is. Maar grote kans dat een scherm als deze wel gewoon zou werken: http://cgi.ebay.com/Dell-...ain_0&hash=item3a5f4ccba7

Heel duur hoeft het dus niet te zijn, onder de 100 euro kan je iig prima klaar zijn met zoiets.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:32
De scherm die in de xps zit, wordt ook voor andere modellen gebruikt. Zoek ook naar schermen van andere 15,4 inch modellen. Neem niet een oude display, meestal geeft de backlight een gele waas.
Paar recente 15,4 modelen zijn de volgende:
studio 1535
vostro 1500, 1510, 1520
lattitude e6500, e5500, d830, d820
inspiron 1520, 1521, 6400

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Wolfboy schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:35:
Zonder het ding open te maken is het moeilijk uit te vinden welk scherm het precies is.
uhm, dat staat gewoon in apparaathebeer...

dat is best handig om te weten, alleen de studio 15 kent al minimaal 5 verschillende 1080p LED panelen...(2x AUO, 2x LG, en een samsung paneel)

• gekke-gerrit

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

je kan zoals ik al zei de glasplaat wel vervangen
ga eens naar de glasboer? als jij 0.2 mm glasplaat nodig hebt van 20 bij 30 cm dan kan dat echt wel goedkoper dan 250 euro hoor! bovendien zou je ook je glasplaat weg kunnen halen en dat vervangen voor kunstof of gewoon bloot laten, dat is namelijk geen enkel probleem

...

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Wolfboy schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:35:
Zonder het ding open te maken is het moeilijk uit te vinden welk scherm het precies is. Maar grote kans dat een scherm als deze wel gewoon zou werken: http://cgi.ebay.com/Dell-...ain_0&hash=item3a5f4ccba7

Heel duur hoeft het dus niet te zijn, onder de 100 euro kan je iig prima klaar zijn met zoiets.
Dat zou erg mooi zijn.
karakedi schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:38:
De scherm die in de xps zit, wordt ook voor andere modellen gebruikt. Zoek ook naar schermen van andere 15,4 inch modellen. Neem niet een oude display, meestal geeft de backlight een gele waas.
Paar recente 15,4 modelen zijn de volgende:
studio 1535
vostro 1500, 1510, 1520
lattitude e6500, e5500, d830, d820
inspiron 1520, 1521, 6400
zou dit echt werken? zelfde inverter enzo? zou wel heel mooi zijn. (pak ik meteen een led scherm)
gekke-gerrit schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:43:
je kan zoals ik al zei de glasplaat wel vervangen
ga eens naar de glasboer? als jij 0.2 mm glasplaat nodig hebt van 20 bij 30 cm dan kan dat echt wel goedkoper dan 250 euro hoor! bovendien zou je ook je glasplaat weg kunnen halen en dat vervangen voor kunstof of gewoon bloot laten, dat is namelijk geen enkel probleem
Bloot zou inderdaad kunnen wat mij betrefd, alleen als je je scherm dan wil schoonmaken (stof)?
En volgens terw_dan kan het niet?

I can't wait to shoot!

• Bulls
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 14:38

Bulls

Chump has no hands

Waar zit die ster in het glas? als het niet geheel midden in zit maar ergens bij de rand zou carglass niet eens zo heel gek zijn. Erg storend moet het niet overkomen.

Ik was vroeger altijd heel zorgvuldig met mn schermen, er mocht geen vlekje of haartje opzitten, maar zit nu al 2 jaar met onweersbeestjes in mn scherm, en net nu die van 2 jaar geleden bijna verteerd waren kregen we een nieuwe zwerm afgelopen zomer en heb ik weer 3 versen die weer opnieuw moeten vergaan in een traag proces. Dus nu boeit mij het niet meer of er een vlek of wat opzit.

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

wellicht kan je dit proberen:
http://forum.notebookrevi...ts-antiglare-beneath.html

een non-led scherm vervangen door een LED scherm zou ik niet doen, het blacklight is totaal anders en de aansluiting waarschijnlijk ook.
second, LED panelen zijn dunner.

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Bulls schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:51:
Waar zit die ster in het glas? als het niet geheel midden in zit maar ergens bij de rand zou carglass niet eens zo heel gek zijn. Erg storend moet het niet overkomen.

Ik was vroeger altijd heel zorgvuldig met mn schermen, er mocht geen vlekje of haartje opzitten, maar zit nu al 2 jaar met onweersbeestjes in mn scherm, en net nu die van 2 jaar geleden bijna verteerd waren kregen we een nieuwe zwerm afgelopen zomer en heb ik weer 3 versen die weer opnieuw moeten vergaan.
Dus nu boeit mij het niet meer of er een vlek of wat opzit.
Carglas heb ik afgeschreven.. ster zit 6 cm van links 10 cm van boven en heeft een paar uitlopers van 10cm+
Voor mij is het echter wel heel storend gezien ik fotografeer (en ik altijd heel zuinig ben op m'n spul en ik het beste van het beste wil hebben)

I can't wait to shoot!

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

darkstone schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:42:
[...]

uhm, dat staat gewoon in apparaathebeer...

dat is best handig om te weten, alleen de studio 15 kent al minimaal 5 verschillende 1080p LED panelen...(2x AUO, 2x LG, en een samsung paneel)
Behalve dat je in het apparaatbeheer vaak een type nummer vind waar je niet direct op kan zoeken. De nummers achterop het apparaat zijn ook de nummers die op ebay aangeboden worden.

Soms zegt het apparaatbeheer hetzelfde ja, maar meestal niet. Het apparaatbeheer geeft namelijk een hardware ID in plaats van een SKU ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Ik denk eerlijk gezegd dat Terw_Dan gelijk heeft en voor zover ik weet bestaan die tftpanelen uit meerdere lagen, en denk ik niet dat het gewoon glas zal zijn wat er voor gebruikt word. Zo'n klep is te flexibel en door die bewegingen zou gewoon glas nog wel eens snel kunnen breken, dus een optie om gewoon glas er voor te zetten zou ik nooit doen.

Wat die pc-verzekering betreft bedoel ik niet nu natuurlijk maar wel uit voorzorg voor als nog eens een keer iets gebeurd met de laptop of pc. In die verzekering wat ik heb zit zelfs erbij dat wanneer je de pc laat vallen dat ie evenzogoed verzekerd daar tegen is en ook tegen transportschade.

• gekke-gerrit

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

ik zou het er gewoon op wagen om het glas eruit te halen, als je dat doet, jammer als het scherm kapot gaat, maar beter als je geen nieuw scherm hoeft te halen toch?

wat ik dus bedoel is dat je niets te verliezen hebt!

...

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
gekke-gerrit schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:07:
ik zou het er gewoon op wagen om het glas eruit te halen, als je dat doet, jammer als het scherm kapot gaat, maar beter als je geen nieuw scherm hoeft te halen toch?

wat ik dus bedoel is dat je niets te verliezen hebt!
Aan de ene kant heb je zeker een punt maar als het echt fout gaat moet ik wel een nieuw scherm, nu kan ik er nog mee werken. Ik zal me morgen even goed inlezen en een kijken of ik het scherm openkrijg, dan beslis ik of ik het ga proberen.

ondertussen heb ik wat mailtjes verstuurd naar (vooral) amerikanen die het scherm verkopen op ebay.

I can't wait to shoot!

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
carglas zal niet werken

De voorruit van een auto kan alleen gemaakt worden als de buitenste ruit kapot is .
Als ook de binnenste ruit kapot is kan er geen vacum worden gemaakt om de lucht uit de ruit te halen .

Ik doe zelf ruiten repareren

• Bulls
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 14:38

Bulls

Chump has no hands

Als er uitlopers zijn is het sowieso niet meer te doen met carglass, maar inderdaad glas weghalen en weglaten, het is puur een beschermlaag, maar dan moet je er voortaan nog voorzichtiger mee zijn.
succes

[Voor 3% gewijzigd door Bulls op 12-10-2010 22:57]

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
even een update, van de dell helpdesk:
The repair of the Mechanically damaged LCD screen can be arranged at 363.14 EUR Incl. tax and transportation costs.

Van dell komt er sowieso een mannetje langs om wat andere dingen te doen aan m'n laptop en zal hem dan vragen hoe moeilijk het is om scherm te vervangen en of ik misschien alleen de glasplaat eruit kan halen.

Was van plan om het meteen te fixen maar vond dit toch iets veiliger.

I can't wait to shoot!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

the mod man schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:49:
Bloot zou inderdaad kunnen wat mij betrefd, alleen als je je scherm dan wil schoonmaken (stof)?
En volgens terw_dan kan het niet?
Als het alleen de bovenste laag is wat echt een losse plaat is dan zou het kunnen, maar meestal zijn dat geen losse platen, maar zijn het platen die strak op elkaar zitten, zeker in notebooks. Ik heb wel eens een TFT open gehaald (die 10" in m'n casemod) dat waren losse plaatjes, maar die ik uit notebooks heb gehaald waren allemaal laagjes die aan elkaar zaten.

30" monitor te koop

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee