Toon posts:

[Win7] Zoeken in bestanden niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:12

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi!

Edit:
Zie post 2: probleem lijkt groter dan gedacht.

Vanaf de een op de andere dag is het zoeken -in- bestanden niet meer mogelijk. Ik typ een zoekopdracht, en de bestandsnaam wordt niet gevonden. Ik krijg dan echter niet de suggestie om in de bestanden te zoeken, zoals ik dat voorheen wel kreeg.

Zo hoort het:

Maar zo is het bij mij:

De locatie is een geïndexeerde locatie. Dat is gezegd: het is een offline beschikbare map, en die zijn geïndexeerd. Ook .pdf en .docx zijn doorzoekbaar. Het opnieuw samenstellen van de index had eveneens niet het gewenste resultaat.

Kan iemand een advies geven?

Instellingen:

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:12

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik heb nog iets vreemds ontdekt.

Als ik in een lokale map (d:\dropbox) ga zoeken naar een term, dan wordt automatisch ín bestanden gezocht. Ik krijg hier geen mogelijkheid om dit te doen, omdat dit vanzelf gaat.

De andere map (de probleemmap) betreft een servermap, die lokaal beschikbaar is gemaakt. Op de server kan ik hierin zoeken, en krijg vervolgens de optie om ín de bestanden te zoeken. Dit werkt vervolgens ook.

Belangrijk:
De probleemmap vindt echter nog steeds geen bestanden (zoals beschreven in post 1). Sterker nog: ik kan níets meer vinden. Ik kan zelfs niet zoeken op bestandsnamen: er wordt níets gevonden. Geen mappen, geen bestanden, niets. D:\ werkt wel, maar is niet geindexeerd. Ik dacht aan een corrupte index, maar die is opnieuw aangemaakt. Het lijkt erop dat ik niet zozeer ín bestanden kan zoeken, alswel helemaal niet meer.

Edit2:
Ik gebruik ook het programma "locate": deze kan ook geen bestanden vinden in de bewuste directories. Dit programma heeft zijn eigen index en staat dus los van Windows..

Edit3:
Succesje geboekt.

Ik heb de index uitgeschakeld voor de betreffende locaties. Wanneer ik nu zoek naar bestanden, worden netjes alle bestanden met het woord in de titel weergegeven.

Ook is de knop "bestandsinhoud" weer terug!

Hypothetisch: de index bevat niet de juiste informatie, en Windows levert geen zoekresultaten op. Ik krijg geen optie om buiten de index om te zoeken. Met zoeken zonder index, zoekt Windows gewoon in het systeem.

Aangezien ik een SSD heb is zoeken zonder index vrij snel. Toch vraag ik me af of iemand dit probleem kent?

[Voor 37% gewijzigd door Eagle Creek op 14-10-2010 15:20]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee