Hallo allemaal,
ik heb het volgende probleem:
Na het upgraden van mijn netwerk, kan ik opeens mijn gehele netwerk omgeving niet meer zien. Alles is wel toegankelijk via IP, maar niet meer via namen. (ook "\\server1\share1" werkt niet meer)
Situatie (werkend / voor de upgrade)
3Com 3300XM (10/100) en een Cisco (linksys) LM2008 (10/100/1000) zijn met elkaar verbonden via een trunc (linksys poort 1 en 2, 3Com poort 23 en 24).
Hierbij zijn alle namen in het netwerk te zien (zowel onder XP, Win7 en Mac)
Na de upgrade:
HP ProCurve 1810G (10/100/1000) en de Cisco met elkaar verbonden via trunc (Cisco poort 1 en 2, HP poort 23 en 24).
Letterlijk de 3Com uit het rack getrokken en de HP er voor terug geplaatst.
Trunkc ingesteld en draaien maar (geen gedoe met Vlans etc, alles is Vlan 1)
En vanaf dat moment ben ik dus alle namen in “netwerkomgeving” kwijt. (zowel op XP, Win7 als Mac)
De HP heeft inmiddels de laatste firmware (1.17) in z'n mik gekregen, maar dat bood geen verandering.
Iemand enig idee?
ik heb het volgende probleem:
Na het upgraden van mijn netwerk, kan ik opeens mijn gehele netwerk omgeving niet meer zien. Alles is wel toegankelijk via IP, maar niet meer via namen. (ook "\\server1\share1" werkt niet meer)
Situatie (werkend / voor de upgrade)
3Com 3300XM (10/100) en een Cisco (linksys) LM2008 (10/100/1000) zijn met elkaar verbonden via een trunc (linksys poort 1 en 2, 3Com poort 23 en 24).
Hierbij zijn alle namen in het netwerk te zien (zowel onder XP, Win7 en Mac)
Na de upgrade:
HP ProCurve 1810G (10/100/1000) en de Cisco met elkaar verbonden via trunc (Cisco poort 1 en 2, HP poort 23 en 24).
Letterlijk de 3Com uit het rack getrokken en de HP er voor terug geplaatst.
Trunkc ingesteld en draaien maar (geen gedoe met Vlans etc, alles is Vlan 1)
En vanaf dat moment ben ik dus alle namen in “netwerkomgeving” kwijt. (zowel op XP, Win7 als Mac)
De HP heeft inmiddels de laatste firmware (1.17) in z'n mik gekregen, maar dat bood geen verandering.
Iemand enig idee?