Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Ik heb sinds 1991 een gemengde verzekering bij Axa (nu onderdeel van Reaal). Mijn ouders hebben deze verzekering ooit eens voor mij gestart zodat bij overlijden er een bedrag beschikbaar zou komen.

Ik wil graag overstappen op een normale overlijdensverzekering, een verzekering die 'alles regelt', iets in de trend van Dela of De Laatste Eer. Ik heb namelijk geen broers of zussen en vooralsnog geen (officiële) kinderen. Met andere woorden, mocht ik komen te overlijden dan wil ik m'n ouders, als die nog zouden leven (maar dan wel al vrij oud zijn) niet opzadelen met onnodig papierwerk aangaande de levensverzekering.

Dus, na bijna 20 jaar premie betaling (eerst fl. 100,- per jaar, later € 55,- per jaar) wil ik de levensverzekering beëindigen en het opgebouwde kapitaal laten uitbetalen.

Wat zijn de haken en ogen waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb inmiddels gebeld naar Reaal en gevraagd om een polisoverzicht (incl. waarde), maar niet gezegd dat ik de polis wou stopzetten.

Mijn YouTube Channel

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Ik vermoed dat je ongeveer € 500-€ 750 terug krijgt. Hierover hoef je geen inkomstenbelasting te betalen, maar geldt wel mee als vermogen.

Meer is er niet aan haken en ogen.

Overigens: je kunt gewoon te allen tijden de "afkoopwaarde opvragen". Dan hoef je 'm nog niet daadwerkelijk af te kopen, maar kun je wel zonder gevolgen zien wat je zou krijgen als je 'm zou afkopen.

Je moet wel een aantal begrippen uit elkaar houden:
* afkoopwaarde(dat is de huidige waarde van de polis)
* verzekerd bedrag (bedrag dat je bij overlijden krijgt)
* poliswaarde (fictief bedrag dat bedoeld is om zand in de ogen te strooien)

Verzekering opzeggen bestaat ook in 2 vormen:
* Premie-vrij maken (dan blijft de waarde bij de verzekeringsmaatschappij staan, maar hoef je geen premie meer te betalen, de verzekering blijft dan wel bestaan)
* afkopen (dan krijg je de afkoopwaarde uitgekeerd en houdt de verzekering op te bestaan).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!