Broadcom onboard NIC afwisselend aan en uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ervaar momenteel (weer) problemen met een pc die onder windows 7 waarvan de onboard nic (asus mobo) continu met tussenpozen van 1 seconden disconnected is.

Als ik naar de lampjes kijk gaat iedere 2 seconden het oranje lampje op de achterkant aan, en knippert geel / groen heel snel. Daarna gaat alles 1 seconden uit, vervolgens weer hetzelfde.

Vorige keer dat ik dit had heb ik mijn pc met een ubuntu live cd geboot, die gaaf aan dat mijn netwerkkaart niet goed functioneerde. Na booten in Windows werkte alles weer ruim een half jaar pima, nu begint het gesodemieter weer. Dit keer zegt ubuntu niets, alleen dat mijn netwerkkaart disabled is.

Hardware via systeembeheer verwijderen en weer installen levert ook een vastloper op.

Disablen van networkconnection levert een volledige lockup van de pc op, zelfs reset knop werkt niet meer dan.

Ik hoop dat iemand weet wat dit is en hoe het opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Correctie, het is een Realtek NIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere utpkabel, kabelbreuk/slecht contact kan dit veroorzaken.

Waarop zit de andere kant aangesloten? als dat een switch is, kan je nog evt een andere poort proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Heb je nog een losse netwerkkaart liggen zoja stop die er eens in
Of koop anders een losse netwerkkaart deze kosten bijna niks..

Thanks Mate