Toon posts:

PC loopt soms totaal vast sinds er koffie in is gemorst

Pagina: 1
Acties:

• ProdigiesTumuli
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-06-2018
Sinds ik op een lanparty cappucino door de bovenste fan van mijn antec case heb gemorst, loopt het systeem soms totaal vast.
Het is nu al meerdere keren gebeurd, onder andere tijdens het installeren van DiRT 2 en het patchen van SC2.
Als het systeem vast loop 'bevriest' het scherm en kan de muis niet meer bewogen worden. De enige optie is dan de resetknop indukken.

Ter informatie: ik draai Windows 7 Ultimate x86 en gebruik de door windows gedownloadde drivers voor mijn Radeon HD 5770 kaart.

Een complete reïnstall van Windows heeft het probleem niet verholpen.

Alle hulp is welkom,

Joël

• Ziasod
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05-04 08:29
Te ver overgeklokt of te lage voltage op geheugen schiet me zo te binnen.

Heb je memtest (na de bios op del drukken ofzo) doorlopen?

Welke voeding, en rest systeem?

[Voor 11% gewijzigd door Ziasod op 11-10-2010 12:46]

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Wat heb je gedaan nadat je de koffie in je pc hebt gemorst? Is het nog te zien aan je PC? Heb je anders foto's?

• ProdigiesTumuli
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-06-2018
De koffie is bijna niet te zien. Nadat het was gemorst heb ik het systeem uitgezet en laten drogen. Het leek toen weer goed te werken.

De PC is niet overgeclockt.
Voeding is een BeQuiet 350W voeding.

ik zet memtest wel aan

• alex3305
joelmeijering schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:53:
De koffie is bijna niet te zien. Nadat het was gemorst heb ik het systeem uitgezet en laten drogen. Het leek toen weer goed te werken.

De PC is niet overgeclockt.
Voeding is een BeQuiet 350W voeding.

ik zet memtest wel aan
De koffie is dus aangekoekt? Dat kan wel eens nasty gaan worden! Waarop of in is de koffie precies gekomen?

• gravitone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 26-09 17:47
je had de componenten meteen moeten spoelen met alcohol om de koffie eraf te krijgen. Vocht (Corosie) is de vijand van printplaten.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou het inderdaad eerst eens goed schoon gaan spoelen, desnoods gewoon onder de kraan en daarna goed afdrogen.

30" monitor te koop

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:27

AzzKickah

06-CENSORED

Je giet koffie in je PC. Daarna werkt ie niet meer goed.
En dan denk je dat het een software-probleem is? 8)7

Onder de kraan afspoelen lijkt me ook een nogal rare oplossing?
Water op je printplaten zorgt ervoor dat het spul gaat roesten. Niet van de ene op de anere minuut, maar na verloop van tijd wordt het steeds erger. (Je krijgt het nooit 101% goed droog, voordat alle water 'verdampt' is, is de eerste roestvorming al gebeurd. Roest is net kanker. Dat krijg je niet meer weg en vreet gewoon verder.)
Er zullen steeds meer dingen niet meer werken/uitvallen tot het hele spul ermee ophoudt.
En in koffie zit, jawel, water. :F

[Voor 16% gewijzigd door AzzKickah op 11-10-2010 14:56]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

AzzKickah schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:55:
Onder de kraan afspoelen lijkt me ook een nogal rare oplossing?
Als je het goed droogt dan kan dat geen kwaad hoor. Heb het vaker gedaan met hardware die smerig was. Een moederbord dat onder de toei zat (ik weet niet wat het was), gewoon goed schoonspoelen en goed drogen. Nooit problemen mee gehad.

30" monitor te koop

• commanderxp
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 26-09 16:49
Misschien is je voeding gaar?

• GoldenBatt
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:40
Terw_Dan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:01:
[...]

Als je het goed droogt dan kan dat geen kwaad hoor. Heb het vaker gedaan met hardware die smerig was. Een moederbord dat onder de toei zat (ik weet niet wat het was), gewoon goed schoonspoelen en goed drogen. Nooit problemen mee gehad.
Is het dan niet beter om demiwater te gebruiken? Dat het schoon moet staat vast, der zal vast wat nare koffie ergens op printplaat zitten, maar om dat met gewoon water te doen...

Specs!

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:59
Water zou kunnen werken, maar is erg risicovol. Gewoon alcohol pakken, stukken minder risico en het reinigt nog beter ook.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die koffie bijt lekker door in je electronica als je het niet goed hebt schoongemaakt. Ik heb ooit een kop koffie over een nieuwe laptop gegooid, deze meteen uitgezet en zo ver mogelijk uit elkaar gehaald. Onderdelen laten drogen op de verwarming en op het eind van de dag in elkaar gezet en meegegeven aan de persoon waar die voor was (werklaptop). Hij deed het een week :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• alex3305
Onderdelen op de verwarming leggen is dan ook vaak not done in verband met condensvorming. Dan is het zelfs nog beter een droge, hete lucht oven te gebruiken. Daarnaast moet je de onderdelen dan ook eerst afspoelen, anders krijg je corrosie.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GoldenBatt schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:05:
[...]

Is het dan niet beter om demiwater te gebruiken? Dat het schoon moet staat vast, der zal vast wat nare koffie ergens op printplaat zitten, maar om dat met gewoon water te doen...
Demiwater of alcohol zijn betere oplossingen. Maar de slechtste optie is gewoon die koffie aan te laten koeken :P

30" monitor te koop

• Gytax
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-09 17:19
Misschien een nutteloze reactie, gezien het hierboven al gezegd is maar begin met alles goed schoon te maken.

Probeer uit te zoeken welk onderdeel de boosdoener is (waar de koffie op zit) en vervang dat onderdeel.
Dikke kans trouwens dat dit je moederbord is waar dingen niet zo lekker meer op werken vanwege de koffie.

Anders dan mensen, worden computers niet wakker van koffie 8)7
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee