Ik heb net een appartement gekocht, 1.5 laags, in Rotjeknor (nofi). Zo'n lekker oud Rotterdams huis in Blijdorp, waar de vloeren van hout zijn en de muren blijkbaar ook. Nu is t feit dat de vloer echt helemaal niks tegenhoudt qua bassen, en mijn onderbuurman wel eens af en toe aanbelt
. En dan staat de muziek helemaal niet hard. Ik heb gewoon een paar krk rp 6 monitoren die best wel wat bassen genereren op een of andere manier, en ze staan al op een isolerend statief. De bassen hoor je prima op oorafstand (1 m) en tegen de andere kant van de muur (5 meter, bij de anderekant van de muur is de bas echt behoorlijk hard, vandaar dat de buurvrouw naast mij wel eens wil aanbellen
). Maargoed, ik wil dan gewoon af en toe een plaatje draaien op normaal geluidsniveau zonder dat er wordt aangebeld. Ik heb al 2 statieven gekocht voor m'n monitoren, maar dat mag niet baten.
Ik ben nu serieus aan het denken om een zwevend open cabinet te bouwen voor m'n dj booth. Ik weet alleen niet precies hoe ik het aan moet pakken, op google vind ik meerendeel fora waar ze op aandringen om niet zo asociaal te doen, maargoed, veel mensen hebben een hobby, en ik wil gewoon 1 of 2 x per week een uurtje loos
.
Ik heb dus nogal een vaag huis met een voor- en achterkamer. Ik gebruik de voorkamer als woonkamer, deze is 4.5 x 7 meter lang. Nu zit ik er aan te denken om 3 meter te isoleren, ( 4.5 x 3 ) en daar een open kabinetje te bouwen.
ff een fotosoep schetsje :

Ik zoek dus eigenlijk ervaringen, bouwmateriaal, tips en truuks voor het isoleren van de bassen, want alleen daar klagen mijn buren om. Ik ga uiteraard verder googlen, maar misschien dat iemand mij kan vertellen of het idee onhaalbaar is, ik beter een andere hobby kan zoeken, of moet verhuizen
Ik ben nu serieus aan het denken om een zwevend open cabinet te bouwen voor m'n dj booth. Ik weet alleen niet precies hoe ik het aan moet pakken, op google vind ik meerendeel fora waar ze op aandringen om niet zo asociaal te doen, maargoed, veel mensen hebben een hobby, en ik wil gewoon 1 of 2 x per week een uurtje loos
Ik heb dus nogal een vaag huis met een voor- en achterkamer. Ik gebruik de voorkamer als woonkamer, deze is 4.5 x 7 meter lang. Nu zit ik er aan te denken om 3 meter te isoleren, ( 4.5 x 3 ) en daar een open kabinetje te bouwen.
ff een fotosoep schetsje :

Ik zoek dus eigenlijk ervaringen, bouwmateriaal, tips en truuks voor het isoleren van de bassen, want alleen daar klagen mijn buren om. Ik ga uiteraard verder googlen, maar misschien dat iemand mij kan vertellen of het idee onhaalbaar is, ik beter een andere hobby kan zoeken, of moet verhuizen
traktor scratch!