ZCM10 icm Windows 7 Folder redirection

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:16
Hey leu,
wij gebruiken nu Zenworks 7 icm met xp sp3 en netware 6.5..
Nu willen we dit schooljaar gefaseerd over naar windows 7 werkstations geconfigureerd m.b.v. ZCM10..

Nu had ik voor zen 7 een hkey_current_user adm file die de folder redirection deed van C:\documents and settings\%username\ naar de H:\ mapping...

Dit schijnt nu niet meer zo te werken, in ieder geval, ik krijg het niet voor elkaar om de adm te importeren en daardoor zit ik een beetje vast al bij de eerste stap..
Heeft iemand van jullie dit al eens werkend gekregen?

Heb op de novell forums al gelezen dat het met registry instellingen is te doen, maar kan niet duidelijk achterhalen of die nu wel met policy packages gaat icm GPO of dat dit gebeurd met het verspreiden van een bundle met daarin reg instellingen.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 15:40

mutsje

Certified Prutser

je zou logonscript kunnen maken met vbs en hier regwrite in op kunnen nemen. Is het een novell domain of windows domain? is mij niet duidelijk. Windows 7 kent namelijk policies dat je registrykeys erin kunt opnemen die het werkstation dan door moet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:16
Houd goed in de gaten dat tot en met ZEN 7 de policies verspreid door ZEN GEEN GPO's zijn, maar local policies. Vandaar dat Folder Redirection (en andere typische GPO optie's) niet in de ZEN policy instellingen zit. Weet niet hoe dat met ZCM 10 en de upcoming ZCM 11 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:16
Nou blijkbaar ligt dat dus niet aan ZCM maar aan windows 7 ben ik achter. Als je daar de registerinstellingen aanpast zou het moeten werken. Met UNC paden iig.. weet alleen niet of ik daar \\server\pad\%username van kan maken...

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso