Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Beste tweakers,

Het is zo ver, mijn huidige abbo is afgelopen! Nu ben ik een beetje gaan rondkijken en zit met een keuze probleem.

Een Iphone 4 of straks een HTC desire Z.

Op het moment heeft de Iphone mijn voorkeur maar ik had toch een paar vraagjes waar ik geen duidelijkheid over krijg, ook niet in de tmobile shop.. Gewoon om even de mogelijkheden door te nemen.

Aangezien tmobile geen FUP heeft en dat je na een minuut per seconde betaald, heeft het mijn voorkeur. Ik ben namelijk bang dat ik meer data verbruik dan van de FUP mag.

Bij een iphone abbo krijg je 2mb (download) internet speed en geen FUP, maar dat kan ik niet krijgen op een ander toestel.. Maar wat als ik nu het iphone abbo neem en de iphone doorverkoop en de sim-kaart in een ander toestel stop. Bijvoorbeeld in de nieuwe Desire Z straks. Herkent het netwerk van tmobile dan dat het geen iphone is of krijg ik dan gewoon de 2mb download snelheid??? Want het iphone internet is niet anders dan het normale internet, niet dat het zoals bij blackberry niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik gebruik mijn iphone veel. Als fotograaf vind ik het leuk om foto's te kijken via mijn iphone, op het internet.
Zelfs met veel prutsen, spelletjes en wat niet meer, inclusief af en toe tethered internet voorzien naar laptop, kom ik nooit boven de 500mb per maand.
Die 1gb ofzo die sommige providers ingesteld hebben, vind ik echt prima want je moet volgens mij vrij gek doen wil je op 1gb komen qua dataverbruik. Immers, je zit ook wel thuis met je telefoon te spelen, maar dan zit je telefoon gewoon op wifi aangesloten omdat het sneller gaat :).

Ik was vroeger ook bang voor datalimieten, maar het is mij wel duidelijk dat die limieten vrij netjes door providers zijn aangegeven, ruim zat :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:54
Pas als je veel met video-streaming aan de gang gaat komen die datalimieten voor de normale consument in zicht. Zou je bijvoorbeeld een episode van je favoriete serie vanaf thuis gaan streamen via het 3G-netwerk dan zit je toch al snel op 150 à 200Mb. Dan gaat 't dus rap. Ben je dit niet van plan, dan zou ik mij er niet druk om maken.

Wat betreft het iPhone-abonnement gebruiken in een ander toestel: Dit kan gewoon. Je houdt ook gewoon dezelfde snelheid van 2Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
OKe, top dat dat gewoon kan. Want die 2mb download snelheid vind ik wel erg aantrekkelijk. Net dat tikkie sneller dan de 1mb (web 'n walk plus) lijkt me.

Over die datalimieten weet ik dat vodafone 1gb heeft en dat vind ik te weinig, ook al gebruik ik het misschien niet.. Vriend van mij heeft bij telfort vorige maand 2.93gb gebruikt en geen bericht gehad dat ie er overheen zat dus dat is dik prima. Maar mijn vriendin, die niet echt veel met der telefoon doet, kreeg van HI al bericht dat de snelheid werd teruggeschroefd omdat ze eroverheen zat. En die doet alleen een beetje mailen, soms met bijlage, en wat apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Simontjee schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:47:
OKe, top dat dat gewoon kan. Want die 2mb download snelheid vind ik wel erg aantrekkelijk. Net dat tikkie sneller dan de 1mb (web 'n walk plus) lijkt me.

Over die datalimieten weet ik dat vodafone 1gb heeft en dat vind ik te weinig, ook al gebruik ik het misschien niet.. Vriend van mij heeft bij telfort vorige maand 2.93gb gebruikt en geen bericht gehad dat ie er overheen zat dus dat is dik prima. Maar mijn vriendin, die niet echt veel met der telefoon doet, kreeg van HI al bericht dat de snelheid werd teruggeschroefd omdat ze eroverheen zat. En die doet alleen een beetje mailen, soms met bijlage, en wat apps.
Ik heb ook t-mobile, de laatste 4 jaar zelfs al. Mijn vriendin heeft Hi en een vriend van mij vodafone. Allen een iphone.
Op plekken waar ik goede 3g ontvangst heb win ik het idd qua snelheid van mijn vriendin, maar zij heeft ruim 3x vaker 3g dan dat ik het heb. Zeker binnen in gebouwen blijft er bij t-mobile alleen gprs over, terwijl mijn vriendin wel 3g heeft.
En die vriend van mij met vodafone lacht mij geheel uit, die heeft net zo vaak als mijn vriendin 3g, maar dan wel snel. Kortom, mijn volgende provider wordt vodafone.
die 1gb datalimiet kan ik prima mee leven :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Simontjee schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:17:
...
Bij een iphone abbo krijg je 2mb (download) internet speed en geen FUP, maar dat kan ik niet krijgen op een ander toestel.. Maar wat als ik nu het iphone abbo neem en de iphone doorverkoop en de sim-kaart in een ander toestel stop. Bijvoorbeeld in de nieuwe Desire Z straks. Herkent het netwerk van tmobile dan dat het geen iphone is of krijg ik dan gewoon de 2mb download snelheid??? Want het iphone internet is niet anders dan het normale internet, niet dat het zoals bij blackberry niet werkt.
Een iPhone abonnement werkt ook op een ander merk/type telefoon, al kan ik je niet vertellen of dit (negatieve) gevolgen heeft voor je bandbreedte voor mobiel internet.

Ik heb een jaar geleden mijn (toen) 1 jaar oude iPhone 3G verkocht en een Nokia N97 gekocht. Deze N97 heb ik 'gewoon' kunnen gebruiken i.c.m. m'n lopende i150 abo van T-Mobile...
Pagina: 1