• Locutus-of-Borg
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Een vreemd probleem, met vreemde verbanden. Het gaat om de volgende sys specs:

Laptop HP 6820s (Intel Duo T7250, 2GB)
Windows Vista Home Premium (verse install)

Heb al het onbelangrijke al bij opstarten van msconfig uitgezet en ook alle non-microsoft services. Er draait Microsoft Security Essentials en bluetooth, that's it.

Nou het vreemde: de laptop bevriest alleen als er geen activiteit is voor ongeveer 15 minuten. Met activiteit bedoel ik hier eigenlijk alles behalve bijv. een radio op internet (nederland.fm) aan laten staan. Als er muziek aanstaat met bijv. media player of VLC dan loopt de laptop ook vast, maar met de internet-radio dus niet.

Als de PC bevroren is, kan de muis nog wel bewogen worden, maar windows reageert nergens meer op. Een harde reset is noodzakelijk (en niet best voor de laptop en het besturingssysteem weet ik uit ervaring).

Het eerste waar ik aan dacht was de instellingen voor het non-actief schakelen van het beeldscherm en/of de hdd. Helaas heeft het wijzigen van deze instellingen geen invloed op het probleem.

Omdat ik het verband tussen het niet-vastlopen en nederland.fm zo onbegrijpelijk vind, zit ik een beetje met de handen in het haar. Iemand nog ideeën/suggesties?

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

• SaphuA
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 25-08 20:12
Het eerste waar ik aan denk is dat Windows wat moeite heeft met naar slaap-modus te gaan.
Heb je Aero uit staan?
Het probleem doet zich al direct voor bij een clean install?

[Voor 7% gewijzigd door SaphuA op 11-10-2010 12:34]

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Ik denk hetzelfde als SaphuA. Kijk eens of je de slaapstandmodus en/of sluimerstandmodus timers wat kunt uitstellen om te kijken of het daaraan ligt. Sommige laptops willen hier namelijk, zonder drivers, nog weleens moeite mee hebben.

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
De slaapstand en de sluimerstand staan allebei bij energiebeheer op "nooit". Dat had ik eerder al ingesteld (zoals ik ook aangeef in mijn openingspost).

Heb Aero nu uitgezet. Een testen of dat iets helpt.

Helaas heeft het niet geholpen. Om nog wat meer details te geven. Het lijkt er (na bijv. 20 min) op dat de laptop dan niet is vast gelopen en het is zelfs mogelijk nog even één handeling te verrichten (bijv. start menu openen of chrome openen), maar een tweede of soms derde handeling geeft dan geen reactie meer. De cursor gaat op zandloper en klikken geeft geen reactie meer van het besturingssysteem. Heb geprobeerd met ctrl+alt+del leven in vista te roepen, maar het beeld gaat dan (na 20s) op zwart en de volgende foutmelding komt in beeld:
Het maken van het dialoogvenster voor beveiligingsopties door het proces voor aan...

Fout - beveiligingsopties
Hierna heeft het beeld verhoogde helderheid en ben je weer terug bij af (er is niets veranderd).

[Voor 65% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 11-10-2010 14:17]

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Nu 1 1/2 maand later is er helaas niets veranderd aan dit probleem en erg storend gebleven. Heeft iemand nog suggesties?

Misschien is er een manier om een dump/crash-log te maken/lezen?

[Voor 22% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 22-11-2010 12:14]

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
Locutus-of-Borg schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:25:
Nu 1 1/2 maand later is er helaas niets veranderd aan dit probleem en erg storend gebleven. Heeft iemand nog suggesties?

Misschien is er een manier om een dump/crash-log te maken/lezen?
Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard

zo kun je een crashe dump forceren. maar of dat je hier iets mee verder komt.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee