[RHEL] Opzetten van een MTA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:01
Oke, allereerst, ja ik heb me al rotgezocht naar allerlei guides, how-to's, enz. maar ik moet eigenlijk eerst gewoon duidelijkheid hebben omtrent de zaken of dit wel kan. Wat ik in gedachten heb dan. ;)

Zit als volgt, wij hebben verschillende parken in beheer en daar zorgen wij, met behulp van onze apparatuur voor het internet over het hele park, a.k.a. wij zorgen dat er een draadloos netwerk is op een park zodat onze gebruikers daarmee kunnen internetten.

Het probleem zit hem in de mail instellingen. Afhankelijk van de provider die op een park gebruikt wordt moet een gebruiker zijn SMTP server wijzigen naar de SMTP van de ISP op dat park. In 80% van de gevallen is dat KPN bij ons, maar in sommige gevallen niet. De vraag is dan ook of het mogelijk is dat wij onze eigen mailserver op zouden zetten om mensen standaard hiervan gebruik te laten maken zodat alle gebruikers standaard hun SMTP moeten wijzigen naar 'onze' smtp server en dat er daarna ge-emailed kan worden.

De vraag is, als ik een mailserver op zou zetten en de gebruikers hun smtp laat wijzigen, zal dit werken op bijv... een netwerk van kpn, of zou deze ook geblokkeerd worden omdat relayen (dacht ik?) niet is toegestaan op wat voor manier dan ook.

(Op deze manier willen we trouwens ook proberen te ontwijken dat we regelmatig op de KPN blacklist komen omdat er mensen met virus / spam mail bij zitten, we hebben zelf al een barracuda spam-firewall in beheer en deze willen we dan ook gebruiken voor onze eventuele mail server, daarbij kan een mail server ook al met behulp van bepaalde software een deel filteren, spamassasin e.d.)

[edit]
Klopt het overigens ook dat ik dus een MTA (Mail Transfer Agent) op wil zetten? Zo heet dit toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:01
Kan niet geloven dat niemand hier iets zinnigs over te zeggen heeft. Als het in het verkeerde sub-forum staat hoor ik het ook graag uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door sn0x0r op 12-10-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 12:46
Hm maar, die restrictie gaat alleen om de uitgaande mail, dus een SMTP server opzetten zou genoeg zijn lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:31
Dat moet prima werken, er zijn veel mensen die het op die manier gebruiken. Als je al een Barracuda spamfirewall hebt, en die nog niet in gebruik is, kun je die instellen als uitgaande MTA, en alles laten doorsturen naar een SMTP-server, in dit geval waarschijnlijk de KPN SMTP-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Ja dit kan. Je moet je MTA dan opzetten met een smart relay welke het dan doorstuurt naar de mail server van de ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:04
Precies, wat ik hier intern b.v heb, wij hebben een Linux test bak/development bak deze moet naar buiten mailen, IT wil niet dat ik direct dit doe, dus heb ik postfix de exchange server ingesteld als relay host. Dan werkt het prima, jouw voorbeeld is eigenlijk hetzelfde maar een stuk groter ;).
Pagina: 1