Toon posts:

Windows start niet meer op na installatie Mint.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-09 20:59
Gisteren heb ik Mint geinstalleerd, maar omdat ik ook windows nodig heb wou ik een dual boot. Hiervoor heb ik een extra partitie voor Mint aangemaakt, en daarnaast de Windows 7 installatatie. Grub herkende dit en gaf mij het bootscherm, ikd acht dat alles wel oke was. Vandaag probeerde ik echter windows te starten, en ik word dan verwelkomd door het welbekende blauwe scherm (hij gaat eerst wel door naar het windows logo, op het moment dat normaal het login proces begint haaktie af). De foutcode blijkt na een foto (hij is zo weer weg) stop: 0x0000007B, wat googlen levert problemen in de bootsector op.

Nu heb ik eerst geprobeerd dit met windows repair op te lossen, dit mocht niet baten. En hier komt het vreemde: Mijn windows installatie ziet mijn harde schijf niet meer. Ik heb de SATA mode al op IDE gezet, aangezien dat werd aangeraden. Mint start nog wel steeds op, en ik geef op dit moment de schuld aan GRUB icm mijn onkunde waarschijnlijk, maar ik verwacht een fout in de bootsector van Windows. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• deadinspace
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-09 19:22

deadinspace

The what goes where now?

Cyleo schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:15:
Mijn windows installatie ziet mijn harde schijf niet meer.
Wat je in ieder geval eens kunt doen is de partitie-indeling bekijken vanuit Mint met:
fdisk -l
...maar ik verwacht een fout in de bootsector van Windows. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ten tijde van XP kon dit geloof ik met
fdisk /mbr

vanuit een Windows command prompt, of
fixmbr
vanuit de recovery console, maar ik weet niet hoe dat met moderne Windows versies zit.

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom verwacht je een fout in de bootsector als Windows schijnbaar wel start en pas bij winlogon een fout geeft?

12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Heb je je windows-partitie verkleind voor de linux install ? Zo ja, dan kan daar het probleem zitten, en moet je je windows bootfiles herstellen dmv recovery vanaf de CD.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-09 20:59
Ik was het al zat, wat ik heb gedaan was het volgende:
In Mint (want de Windows installer zag mijn schijven ook niet) alles samengevoegd tot twee partities: een voor mint en een andere als ntfs geformateerd. Schijnbaar zat hierin de fout, want na het samenvoegen starte niets meer op. Toen opnieuw Mint geinstalleerd, partitioneren gedaan volgens mint, hierbij ruimte gehouden voor windows. Windows geinstaleerd en daarna Mint weer, en toen draaide het weer ;) En toen weer alle programma's geinstaleerd uiteraard :P

Gelukkig kon ik vanuit Mint mijn Windows bestanden nog benaderen, dus ik kon daarvan nog even snel een recente back-up maken.

[Voor 16% gewijzigd door Cyleo op 12-10-2010 16:52]

• Rainmaker
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 15:31
0x0000007B herken ik helaas maar al te goed, dat betekend dat Windows zijn partitieindeling niet herkend en dus zijn files niet kan vinden.

Dit heeft ermee te maken dat windows eerst op (in grub taal) hd0,1 stond en nu ineens op hd0,2.

Daar kan ie niet tegen.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee