Gisteren heb ik Mint geinstalleerd, maar omdat ik ook windows nodig heb wou ik een dual boot. Hiervoor heb ik een extra partitie voor Mint aangemaakt, en daarnaast de Windows 7 installatatie. Grub herkende dit en gaf mij het bootscherm, ikd acht dat alles wel oke was. Vandaag probeerde ik echter windows te starten, en ik word dan verwelkomd door het welbekende blauwe scherm (hij gaat eerst wel door naar het windows logo, op het moment dat normaal het login proces begint haaktie af). De foutcode blijkt na een foto (hij is zo weer weg) stop: 0x0000007B, wat googlen levert problemen in de bootsector op.
Nu heb ik eerst geprobeerd dit met windows repair op te lossen, dit mocht niet baten. En hier komt het vreemde: Mijn windows installatie ziet mijn harde schijf niet meer. Ik heb de SATA mode al op IDE gezet, aangezien dat werd aangeraden. Mint start nog wel steeds op, en ik geef op dit moment de schuld aan GRUB icm mijn onkunde waarschijnlijk, maar ik verwacht een fout in de bootsector van Windows. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Nu heb ik eerst geprobeerd dit met windows repair op te lossen, dit mocht niet baten. En hier komt het vreemde: Mijn windows installatie ziet mijn harde schijf niet meer. Ik heb de SATA mode al op IDE gezet, aangezien dat werd aangeraden. Mint start nog wel steeds op, en ik geef op dit moment de schuld aan GRUB icm mijn onkunde waarschijnlijk, maar ik verwacht een fout in de bootsector van Windows. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?