Laptop, wit beeldscherm met horizontale strepen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379051

Topicstarter
Ik heb een laptop, een HP Pavilion uit de 9000 serie van 2,5 jaar oud.
Afgelopen vrijdag is onze kat op de laptop gesprongen. Sindsdien doet het beeldscherm het niet meer.
Het beeldscherm gaf blokjes in het beeld net na de sprong waarop de laptop spontaan uitging.
Tijdens het opstarten, wat deze normaal lijkt te doen inclusief het windows deuntje, krijg ik eerst wit beeld met 'gekleurde' verticale lijnen. Dan komen er zwarte vlekken van de zijkant, deze worden steeds groter, en na een tijdje wordt het scherm zwart.
Met een externe monitor heb ik geen beeld.
Ik heb al een reset gedaan (accu eruit, power knop indrukken, weer aanzetten), externe monitor eraan maar geen beeld.
Wie heeft nog een tip? Of moet ik mijn laptop als afgeschreven zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Weet je zeker dat de kat er ook niet nog een keer op heeft gepiest?
Verder kan de laptop toch moeilijk kapot zijn gegaan doordat een paar toetsen tegelijkertijd zijn ingedrukt?

Misschien toestenbord een goed schoonmaken (de contactjes onder de toesten dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:44
Zit hier niet toevallig een nvidia kaart uit de 8000 serie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Heb een keer een wit scherm gehad met een Acer laptop. Daar lag het toen aan de videokaart (geforce 8400m).
Als ik zo snel kijk naar Pavilion 9000 heeft deze ook een Geforce kaart. Denk dat de kaart kadoek is en dat die sprong met de kat puur toeval was.

Onze kat heeft zo vaak op de laptop (toetsenbord) gezeten, overheen gelopen, enz. maar daar is de laptop nog nooit kapot door gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379051

Topicstarter
Haha, nee de kat heer er niet op gepiest :D.

De kat is vanuit een hoge vensterbank op de laptop gesprongen, ongeveer 1.5 meter boven de tafel. De sprong kwam dus wel goed hard aan. Er is een toets af van het toetsenbord (met zijn nagel blijven hangen) en de kat is in de buurt van ASDW op het toetsenbord vol terecht gekomen.

De kaart is inderdaad een NVIDIA 8600. Had de laatste tijd al af en toe een blauw scherm door de videokaart.

Kan puur toeval zijn da het scherm het begaf door de sprong, maar toch.

Als de videokaart kaduk is heeft het geen zin meer om hem te laten repareren. Zit volgens mij on board, moederbord beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 19:02
hij is op de videochip gesprongen, dat kan ik je alvast mededelen, dan heb je een nvidia chip eropzitten, dat is zoizo een ramp in een hp pavillion, ik zou zeggen openschroeven, moederbord eruit componenten afdekken met allumilium folie (behalve de gpu en geheugen van de gpu) en dan de verfbrander erop, koeling iets aanpassen(zorgen dat hij goed contact maakt want dat is ook niet altijd het geval) en klaar is yarreman

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 08:38
Nemesizz schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:10:
Heb een keer een wit scherm gehad met een Acer laptop. Daar lag het toen aan de videokaart (geforce 8400m).
Als ik zo snel kijk naar Pavilion 9000 heeft deze ook een Geforce kaart. Denk dat de kaart kadoek is en dat die sprong met de kat puur toeval was.

Onze kat heeft zo vaak op de laptop (toetsenbord) gezeten, overheen gelopen, enz. maar daar is de laptop nog nooit kapot door gegaan.
heb een soort gelijk probleem met mijn sony vaio fz21z, krijg witte of gekleurde lijnen op beeld of de kleuren vervormen, pixels die van kleur naar zwart knipperen etc.
als ik een paar keer op de laptop sla (soms hard of juist zacht) waar de gpu zit springt alles ineens weer goed :S

zit ook een GF 8400m kaartje in. natuurlijk ook weer net na de garantie periode. had na een jaar een overhit geraakt gpu, opgestuurd naar sony mobo is vervangen. terug gekregen (alles leek goed dacht ik), toen een jaar later dit weer, en door dit probleem kwam ik er achter dat ik toen de laptop terug kreeg het scherm vol zat met dode witte pixels (ik dacht dat dode pixels altijd zwart waren.. niet dus)

[ Voor 15% gewijzigd door fuqua op 11-10-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-06 15:06
gekke-gerrit schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:46:
hij is op de videochip gesprongen, dat kan ik je alvast mededelen, dan heb je een nvidia chip eropzitten, dat is zoizo een ramp in een hp pavillion, ik zou zeggen openschroeven, moederbord eruit componenten afdekken met allumilium folie (behalve de gpu en geheugen van de gpu) en dan de verfbrander erop, koeling iets aanpassen(zorgen dat hij goed contact maakt want dat is ook niet altijd het geval) en klaar is yarreman
NOOIT DOEN!!!!

Hoewel je geluk kan hebben, is dit zeer af te raden omdat de lucht uit een verfverbrander zwaar geïoniseerd is. De enige 2 manieren om dit GOED te repareren is reballen of reflowen. Ik heb een reflow apparaat, DM me maar voor details :)
Pagina: 1