Een mooie review, maar ik heb wel een paar vraagjes over een paar dingen. Er zijn een aantal punten waar deze review verschilt met die van dpreview:
Jullie zeggen:
Jullie zeggen:
Jullie zeggen:
Jullie zeggen:
Dpreview zegt:Ook is het in de filmmodus niet mogelijk de continu-autofocus uit te zetten en in de drang naar snelheid is het scherpstellen bij video soms wat te plotseling.
Of bedoelen jullie dat je niet af en toe kan autofocussen? Dat is mij niet helemaal duidelijk uit de tekst.The autofocus is set to continuous but of course you can focus manually if you wish. If in 'Local' AF mode you can change the AF area while shooting.
Jullie zeggen:
Dpreview zegt:Mogelijk komt hier in de toekomst verandering in; Sony heeft voor zijn NEX-camera's een firmware-update aangekondigd, waarbij het diafragma bij video-opnames zelf is in te stellen. Het is niet ondenkbaar dat dezelfde functionaliteit ook aan de Alpha A55V en A33 wordt toegevoegd.
Het kan dus wel, maar dan zonder AF en op de M-stand.The A55's movie mode lacks manual control over shutter speed and aperture (if you shoot with manual focus you can set the aperture before you start recording)
Jullie zeggen:
Dpreview zegt:Bij deze hoogste burstsnelheid wordt echter alleen vooraf scherpgesteld, niet tijdens de burst.
Het is dus wel mogelijk, maar dan moet AF-C ingeschakeld zijn.To get the maximum 10fps performance, it is necessary to switch to the dedicated setting on the A55's exposure mode dial. In this mode, exposure is automatic. Setting focus set to 'single' mode gains you the ability to shift the aperture/shutter speed settings and adjust ISO but you lose the ability to refocus between shots, making the mode less useful for many applications.
De 10fps-functie is dus helemaal niet getest? Dat vind ik wel jammer, aangezien het wel een van de hoofdpunten van deze camera is. De posting klopt trouwens wel, ik heb gisteren even met de A55V mogen spelen en geprobeerd een vliegtuig te volgen, dat ging erg lastig. En wat zijn subjecten?Ook heeft de doorzichtige spiegelconstructie als voordeel dat er geen zogeheten black-out optreedt bij het nemen van foto's. In principe zijn subjecten dan beter te volgen, maar volgens een posting in het DPReview-forum wordt het tracken bemoeilijkt doordat de in de zoeker getoonde beelden licht zijn vertraagd, waardoor je achter de feiten aanloopt.