• Renex06
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-09-2011
Hallo,

Wij hebben bij ons thuis het Z3 internetpakket van Ziggo, 50 Mbps.

Nu hebben wij een cheap-ass Sitecom Wireless router hangen en de standaard modem van Ziggo.

Ik heb eens om mij heen zitten kijken voor een nieuw setje. Ik ben uit gekomen op de Linksys WRT320N router en een Linksys CM100 modem.

Zou dit een goede verbetering zijn ten opzichte van het huidige setupje?

In afwachting van jullie antwoord.

Mvg. Rinse Ringma

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Wij kunnen moeilijk weten of het een verbetering gaat worden, omdat we niet weten welke snelheden je nu behaald. En wat je er precies aan hebt hangen?

Glazen bollen gebruiken de meeste tweakers niet, waaronder ik :/ .

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Waarom zou je in hemelsnaam het modem dat je van Ziggo krijgt willen vervangen?

Naast het feit dat het waarschijnlijk niet eens gaat werken (hoe meld je je modem aan op het netwerk ??) denk ik dat ze bij Ziggo niet blij worden als iedereen zn modem gaat vervangen voor een model waar ze geen management op kunnen plegen.

Laat het standaard modem dus lekker hangen, die doet zn werk prima over het algemeen.

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Zoals hierboven vermeld; dat hangt er volkomen vanaf wat je wilt en wat je hebt.

Haal je niet de snelheden die je zou moeten halen? En wat is daarin de bottleneck?
Wil je meer configuratie mogelijkheden, ben je beperkt in je huidige setup?
Zijn er andere redenen voor jou om deze overstap te willen maken?

Als we dat soort dingen niet weten, valt er weinig advies te geven.

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
redfoxert schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:53:
Waarom zou je in hemelsnaam het modem dat je van Ziggo krijgt willen vervangen?

Naast het feit dat het waarschijnlijk niet eens gaat werken .............
Maak van dat waarschijnlijk niet maar gerust zeker niet. Met routers kun je zelf doen wat je wilt, bij een modem zit je gewoon vast aan het exemplaar dat de provider verstrekt. Dáárvan staat het mac-adres in hun database, andere adressen werken gewoon niet. Het uiterste, en zelfs dat waag ik te betwijfelen, wat je hééél misschien krijgt is ouderwetse inbelsnelheid.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee