Toon posts:

[Arch] APE DNS configuration

Pagina: 1
Acties:

• zezke
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-09 14:08
Hallo,

ik ben momenteel bezig met hier thuis een kleine testserver op te zetten voor een aantal projecten. De server is een oude desktop pc met Arch Linux die achter een Belkin router met DD-WRT firmware hangt. Ik had graag APE geïnstalleerd, maar ik heb moeilijkheden bij deze stap van de setupguide:
If you use APE on a server

You need to:
Create a subdomain pointing to the server where APE is installed. For example, the subdomain of yourdomain.com is ape.yourdomain.com
Create a Catch-All CNAME redirecting all requests from *.ape.yourdomain.com to ape.yourdomain.com

Edit your DNS configuration.

If you use bind9 add those line to your zone file:
ape IN A x.x.x.x ; The IP address of your APE server
*.ape IN CNAME ape
Op mijn Arch Linux installatie is geen bind9 te vinden, dus ik ga er ook maar vanuit dat ik een andere methode zal moeten gebruiken. Ik heb echter geen flauw idee elke methode want mijn kennis van DNS is beperkt tot de basis. Google leverde ook niets op, hebben jullie toevallig een idee?

Bricklink store

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee