• grigot
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-12-2017
Hallo,

Mijn vraag is de volgende. Ik share een wireless netwerk met de buren, we hebben alleen in maar 1 kamer van het huis goed bereik. Daarnaast hebben we ook nog twee wireless routers liggen (waarvan 1 airport express). De airport express is nu geconfigureerd in client mode (hij is geconnect met het netwerk van de buren en op de ethernetpoort kan je een computer aansluiten die dan ook connect met het netwerk van de buren). Mijn idee was nu om aan deze ethernetpoort een andere wifi router te hangen en zo een nieuw wifi netwerk te maken voor in ons huis.
Dit werkt op zich allemaal prima, alleen is het internet op "ons" netwerk (andere SSID) zeer traag. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen of nog beter te verbeteren?
De DHCP server op de tweede router staat aan, het netwerk van de buren is dus het WAN van ons netwerk. Bedankt alvast en ik hoop dat het verhaal duidelijk is.

Groeten,
Guy

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Het is dus wel snel met PC direct aan de APX?
En wat is langzaam?
En hoe heb je dat getest, downloaden/pagina opvragen/ping/traceroute?

• grigot
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-12-2017
Het is inderdaad wel snel met PC direct aan de APX. Ik heb het getest met downloaden (usenet). Daarnaast is de hele "web experience" heel vervelend. Tijdens het pingen worden er ook vrij veel pakketjes gedropped...

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
grigot schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:13:
De DHCP server op de tweede router staat aan, het netwerk van de buren is dus het WAN van ons netwerk. Bedankt alvast en ik hoop dat het verhaal duidelijk is.
grigot schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:05:
Tijdens het pingen worden er ook vrij veel pakketjes gedropped...
Pingen waarheen?

Je hebt dus (drie?)dubbele NAT draaien?
Wel allebei in een andere range?
WAN IP van de router via DHCP
Niet toevallig beide APs op hetzelfde kanaal?
Ping binnen het eigen netwerk wel in orde?

Meer info nodig zoals je ziet :P Misschien handig om een schema te maken met de verschillende apparaten, welke verbinding ertussen en de IP ranges.

Internet - NAT router(buren) - APX - Router - PC ?

Maar dan dus met alle info erbij.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:44

franssie

Save the albatross

check in de handleidingen van beide routers welke kanalen ze gebruiken en zorg dat daar max verschil (maar minimaal 6 kanalen) verschil tussen zit (ervanuitgaande dat er geen andere netwerken storen).

Test (dan) ook het netwerk van de tweede AP/router door er met een maar clients op te connecten en wat bestanden heen en weer te sturen (dus zonder het internet van de buren).

Zo kan je stapje voor stapje dingen uitsluiten.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee