Ik heb een logfile van een webserver waarbij ik de volgende cell-inhoud afgeleverd krijgt: GET /p_21/index.html HTTP/1.1
Ik wil nu een functie maken waarbij GET /p_21/ en .html HTTP/1.1 van de tekst in de cel worden verwijderd zodat ik alleen de pagina naam overhoud, bijvoorbeeld index (in een andere cel).
Ik heb de volgende formules geprobeerd, maar werken niet
=REPLACE(H1;FIND(".html";H1;1);14;)&(REPLACE(H1;1;10;))
=(REPLACE(H10;FIND(".html";H10;1);14;)*AND(REPLACE(H10;1;10;)))
Daarnaast geeft de p_21 aan welke user de URL opvraagd. Ik zou ook graag een formule maken die uit de cel met de hele url zoekt welk nummer er staat en dit in een andere cel weergeeft. Hier heb ik de volgende formule voor bedacht, maar ook die werkt niet:
=IF(FIND("21";H7;1);21;IF(FIND("22";H7;1);22;99))
Deze formule geeft wel 21 weer als er 21 in de URL staat, maar geeft #VALUE als er 22 in de URL staat
Ik hoop dat iemand weet waar het fout gaat.
Ik wil nu een functie maken waarbij GET /p_21/ en .html HTTP/1.1 van de tekst in de cel worden verwijderd zodat ik alleen de pagina naam overhoud, bijvoorbeeld index (in een andere cel).
Ik heb de volgende formules geprobeerd, maar werken niet
=REPLACE(H1;FIND(".html";H1;1);14;)&(REPLACE(H1;1;10;))
=(REPLACE(H10;FIND(".html";H10;1);14;)*AND(REPLACE(H10;1;10;)))
Daarnaast geeft de p_21 aan welke user de URL opvraagd. Ik zou ook graag een formule maken die uit de cel met de hele url zoekt welk nummer er staat en dit in een andere cel weergeeft. Hier heb ik de volgende formule voor bedacht, maar ook die werkt niet:
=IF(FIND("21";H7;1);21;IF(FIND("22";H7;1);22;99))
Deze formule geeft wel 21 weer als er 21 in de URL staat, maar geeft #VALUE als er 22 in de URL staat
Ik hoop dat iemand weet waar het fout gaat.