Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-04 14:21
Hallo allemaal

ik heb sinds kort een nieuwe laptop gekocht, om precies te zijn de MSI CX705-018NL

de specs van de laptop :

Chipset : SiS® 672DX+SiS 968
Socket : P
Processor : Intel pentium T4500 dual core 1Mb l2

nu ben ik op het internet aan het zoeken of de chipset ook snellere processoren aan kan maar ik kan er helemaal niks over vinden. Het enige dat google vind is de laptops waar deze chipset in zitten.

Ook de website van SIS kun je niks wijzer van worden

Hoe kom ik er achter of mn laptop een core 2 duo of quad ondersteund? want het is natuurlijk jammer als je 100+ euro uitgeeft aan een cpu die niet in mn laptop werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
Het gaat niet zozeer om de chipset, als wel om het moederbord. Je Huidige cpu gebruikt socket PGA478, dus je moet op zoek naar een cpu die daar inpast. Een cpu met een hogere TDP kan problemen geven, dus zoek er eentje die hetzelfde verbruikt/aan temperatuur oplevert, dan zou je goed moeten zitten, eventueel moet je een bios update uitvoeren.

Edit: socket P zei je zelf al, weet niet waarom die website iets anders geeft. Dat is ook 478 pins, maar iets anders dan socket 478.

Jouw CPU heeft een TDP van 35W, dus wil je safe zitten dan moet je daar op/onder blijven.

[ Voor 46% gewijzigd door Mr Alfabet op 11-10-2010 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-04 14:21
ik heb nu een T4500. zit ik dan safe met een processor uit de T serie? Deze hebben allemaal hetzelfde TDP.