Toon posts:

[MacBook] aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
Hallo,

Ik zit er over na te denken een MacBook aan te schaffen, maar voor het misschien zover is heb ik naatuurlijk eerst nog een aantal vragen, ik heb net een iPad aangeschaft en veel verder dan dat kom ik nog niet met Apple.

* kan ik ook een rechtermuisknop instellen?
* kan ik met 1 druk op de knop een scherm scherm vullend maken? Zoals dubbel klik in Windows
* kan ik muziek in iTunes zetten vanaf een netwerk map?
* zit er ook een run in? Zoals run in Windows?
* kan ik draadloos printen met een willekeurige printer?
* zit er ook een optie in voor remote desktop?

Dit was het wel z'n beetje. Hopelijk kan iemand m'n vragen beandwoorden

TNX evertjob

Heb geen geld maar spullen.

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:47
Dit zijn echt allemaal vragen die je ook via google kan beantwoorden,

'right mouse click apple'
'remote desktop apple mac'

etc etc etc...

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Zijn inderdaad allemaal vragen die makkelijk op te zoeken zijn. Desalniettemin:
Ja, met twee vingers tikken op trackpad
* kan ik met 1 druk op de knop een scherm scherm vullend maken? Zoals dubbel klik in Windows
Niet standaard volgens mij, wel met third-party apps
Geen idee, je kan in ieder geval wel je iTunes library delen en op andere computers gebruiken, vergt ook wat uitzoekwerk overigens
Terminal?
Voor veel printers zijn drivers, maar niet voor alle!
Ja
Succes in ieder geval

• robrt
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 30-03-2017
Shinji schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 01:15:

[...]

Succes in ieder geval
Wbt run: Spotlight.
Cmd+<spatie> <app naam>

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:55

Hoedje

Moderator Apple Talk
Toppe, je zou inmiddels wel moeten weten dat we op GoT meer eigen inzet verwachten. Je geeft niet aan wat je zelf al hebt gevonden of dat je enige moeite hebt gedaan. De meeste vragen zijn inmiddels al beantwoord, maar let hierop in het vervolg.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Dompeerd
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 19:30

Dompeerd

Nobody

Toppe schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:11:
Ja dit kan.

Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:51
Shinji schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 01:15:

[...]

Succes in ieder geval
de RMB knop in windows kan je ook gewoon instellen hoor, bij je configuratie kan je gewoon instellen dat rechtsonder op het trackpad drukken het context-menu toont.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Je koopt een muis met 2 knoppen, je rechterknop wordt automatisch herkend
het 'groene' bolletje...
Ja, wel zorgen dat je bent aangemeld bij deze netwerkmap
Spotlight i.c.m. terminal (vraag me eerder af wat je ermee wilt)
Ja, hangt van je printer af
andere oplossing -> airport extreme/express werkt super i.c.m. stereo oid
Ja, Apple Remote Desktop, tevens ook mogelijk om vanaf je mac een windoos bak te benaderen (niet met ARD).

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-09 18:12

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Aanvulling:
YoGi_Berra schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:11:
Je koopt een muis met 2 knoppen, je rechterknop wordt automatisch herkend
En bij de trackpad zelf kun je instellen dat met twee vingers 'klikken' een rechtermuis-klik is.
het 'groene' bolletje...
Mwa, niet helemaal. Het groene bolletje past de schermverhouding aan, het hangt er een beetje vanaf welke applicatie je gebruikt wat het resultaat is. Bij sommigen zal het inderdaad het scherm vergroten, maar niet altijd.
Ja, Apple Remote Desktop, tevens ook mogelijk om vanaf je mac een windoos bak te benaderen (niet met ARD).
Er is een RDP-client van Microsoft die goed werkt om vanaf je Mac een windows-pc over te nemen. Andersom gebruikt Apple inderdaad Apple Remote Desktop, wat een variant van VNC is. De VNC-server zit standaard ingebouwd, dus vanaf alles wat een VNC-client draait kun je je Mac overnemen.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee