Toon posts:

Netwerk kaart drivers niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Ramon_k123
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 02-06 15:54
Goedeavond allen,

Ik heb gister mijn Acer Aspire 9300 opnieuw geinstalleert en er xp op gezet.
Nou heb ik het probleem dat hij mijn wireless netwerk adapter niet herkend. Ik kan dus niet connecten met draadloos internet. Want hij vind niks.
Ik heb de desbetreffende drivers geinstalleert maar zonder geluk.
Als ik op mijn wireless knopje druk op mijn laptop zegt hij:
"geen draadloos apparaat"
In apparaatbeheer zegt hij zelf dat er wel een LAN is maar geen WLAN apparaat.
Kan iemand mij misschien helpen?

Groeten,
Ramon

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat de WLANadapter wel aan/ingeschakeld? Veel notebooks kunnen deze uitzetten (via toetsencombinatie of een schuifje/knopje), als deze uitstaat, dan zal hij niet gaan werken, ook al staan je drivers geïnstalleerd.

Als je kijkt in je devicemanager, zie je het ding er dan wel tussenstaan?

30" monitor te koop

• Ramon_k123
Als ik op het knopje druk van WLAN dan geeft hij de melding geen draadloos apparaat. En bij device manager staat alleen de Lan driver ertussen.
Ik heb via google gevonden welke driver ik daarvoor moet installeeren. Maar die werkt op een of andere manier niet. Heb ik de verkeerde?

[Voor 37% gewijzigd door Ramon_k123 op 11-10-2010 15:34]

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Uit je post maak ik op dat je een andere windowsversie hebt geïnstalleerd nu? heb je dan ook de drivers voor deze versie geïnstalleerd?

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:50

lier

MikroTik nerd

Als ik op de support site van Acer kijk, zie ik een Broadcom en een Foxconn driver (voor Windows XP Pro, 32 bits).

- Welke kaart zit in jouw laptop?
- Welke driver heb je gebruikt?
- Heb je in apparaatbeheer een device met een uitroepteken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ramon_k123
Ik heb windows xp inderdaad geinstalleerd, en uiteraard de drivers van windows xp geinstalleerd.
Ik heb Foxconn en Broadcom WLAN drivers geinstalleerd maar zonder succes.

- Ik weet niet welke netwerk kaart er in mijn laptop zit.
- Drivers zijn van Foxconn en Broadcom windows xp WLAN drivers
- Nee, geen apparaat met uitroepteken. Sterker nog er staat niet eens een Wireless apparaat

[Voor 38% gewijzigd door Ramon_k123 op 11-10-2010 16:25]

• lier

lier

MikroTik nerd

Ramonisgek123 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:23:
- Nee, geen apparaat met uitroepteken. Sterker nog er staat niet eens een Wireless apparaat
Vaak weet Windows niet wat een apparaat is totdat de juiste drivers geïnstalleerd zijn (uitzonderingen daar gelaten). Dus het is niet "sterker", het is juist logisch.

Controleer eerst eens in de BIOS of je WiFi kaartje uberhaupt aan staat en zorg daarna dat het knopje van je WiFi adapter op "ON" staat.

Een andere test is om met behulp van een liveCD (google -> liveCD -> zoeken) te testen of je WiFi adapter gevonden wordt (en werkt).

• Ramon_k123
In Bios kan ik geen wireless adapter optie vinden, of iets dat daar op lijkt.
LiveCD? ik heb even gekeken en ik krijg een lijst met een paar honderd dingen. Wat weet ik niet.

Groet,
Ramon

EDIT:
Ik heb eindelijk de goede werkende site van Acer gevonden waar wel de goede drivers opstaan
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html
Ik hoop dat het nu wel lukt.

EDIT 2: Werkt ook niet, Ik ga nu windows xp weer opnieuw installeeren

[Voor 40% gewijzigd door Ramon_k123 op 11-10-2010 19:33. Reden: Edit bijgevoegd]

• Ramon_k123
Het probleem is verholpen, mijn wireless kaart zat los in mijn laptop.
Maar nu heb ik het probleem dat als ik mijn audio drivers wil installeeren krijg ik de melding:
Microsoft bus driver should be loaded into your system en dan cancelt hij automatisch de setup.
Iemand enig idee?

• lier

lier

MikroTik nerd

Ja hoor, 204 resultaten.

Welke drivers heb je tot nu toe geïnstalleerd?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee