[2003] uitgaande email afzender in Exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramboos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 14:10
In onze organisatie zijn een aantal mensen die hun pop3 mailbox hebben gekoppeld aan exchange. Dit zonder problemen.

Nou moet ik morgen een aantal emailadressen toevoegen en daar ben ik nu via RDP mee bezig alleen heb ik een probleempje.

Alle email komt gewoon binnen maar als de persoon op een email antwoord of een nieuw bericht maakt en verstuurd komt er als afzender het interne email adres te staan dus: persoon@domein.local

Beantwoorden heeft dan geen zin omdat de email dan nooit aankomt. Nu wil ik dus het afzender emailadres hetzelfde hebben als het POP3 emailadres.

Ik heb al gezocht op internet maar kan weinig vinden. Ik heb geprobeerd om via de AD de emailadressen te veranderen maar dat zonder resultaat...

Weet iemand hoe dit te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 22:48
Ik denk dat je dan niet goed of ver genoeg hebt gezocht.

http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= is denk ik wat je zoekt. :)

Trouwens wel apart dat je dit alleen hebt via POP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramboos
PeeCee schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:37:
Ik denk dat je dan niet goed of ver genoeg hebt gezocht.

http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= is denk ik wat je zoekt. :)

Trouwens wel apart dat je dit alleen hebt via POP3?
Hier heb ik ook al op gezocht maar wil niet werken... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:32
Primary email adres in stellen. Maar dit kan problemen opleveren met spamfilters als je niet authorative (of hoe je dat ook maar noemt voor mail) voor dat domain bent.

[ Voor 13% gewijzigd door SteeringWheel op 11-10-2010 15:27 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 22:48
BramBoos schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:05:
[...]

Hier heb ik ook al op gezocht maar wil niet werken... :-(
Waar heb je op gezocht? Wat heb je geprobeerd? Denk je dat wij je kunnen helpen als je niet meer informatie geeft?

Hoe is Exchange ingericht? Hoe ontvangen en verzenden jullie de e-mail op de server? Enz Enz Enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor Exchange 2007: http://technet.microsoft....y/bb124401(EXCHG.80).aspx

Er is altijd één authorative mail policy. Bij jou staat ie nu op @domein.local, zodat dat het primary adres is. Als mensen vanuit hun POP adres willen sturen, moet dat via de SMTP server van dat POP adres (smtp.domain.nl) doen(Extra -> mail accounts -> toevoegen/wijzigen) Logisch, want je eigen Exchange heeft die rechten niet. Die mag alleen mail van en naar zijn eigen mail store behandelen.
Door in Outlook het "field from" onder 'beeld' te halen, kan de gebruiker kiezen met welk account ie verstuurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pong op 12-10-2010 14:47 ]

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramboos
Nadat ik nogmaals het primary emailadres had aangepast is exchange er mee opgehouden. Toen ik de server opnieuw had opgestart was het helemaal hopeloos. Waarschijnlijk wordt dit een herinstallatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Je kan in exchange gewoon meerdere smtp adressen instellen.
weet de schermen niet uit m'n hoofd maar je moet het volgende doen (per gebruiker):
- uitzetten automatisch aanmaken/bijwerken email adres
- smtp adres toevoegen (jante@buitenwereld.tld)
- toegevoegde adres als 'default' zetten

dit werkt bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
BramBoos schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:32:
Nadat ik nogmaals het primary emailadres had aangepast is exchange er mee opgehouden. Toen ik de server opnieuw had opgestart was het helemaal hopeloos. Waarschijnlijk wordt dit een herinstallatie...
OK, Exchange houdt er mee op, ik zeg: Nieuwe casus. Wat doet ie niet, welke foutmeldingen krijg je, welke versie Exchange, wat gaat er nog wel?

Even ontopic: Exchange houdt er niet zo snel spontaan mee op, zeker niet bij het aanpassen van een mailadres policy. Wat gaat er mis? een herinstallatie van Exchange is niet heel fijn, en als je met een Small Business distributie werkt zelfs onmogelijk.

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BramBoos schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:32:
Doe dat dan liever niet zelf, maar haal er iemand bij die weet wat ie aan het doen is.
Aan de verhalen (en het ontbreken aan inzichtelijke info) te zien ben jij dat niet echt.
bespaar jezelf een boel ellende alsjeblieft?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramboos
Server is weer geherinstalleerd, gelukkig staat de data op andere schijven. Scheelt een boel werk. Het desbetreffende bedrijf kon ook niet echt de oorzaak vinden van de uitval.

Nu werkt het overigens wel weer gewoon op de manier van SteeringWheel en maui71.

Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonder enige input van jouw kant, en een erg voorbarige herinstallatie van de server heeft dit topic ook geen zin.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.