[Windows 7] laptop herkent eigen bluray-drive niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:54

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Bij gebrek aan nuttig commentaar in het [Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series topic, probeer ik het hier maar even. Ik heb deze laptop: pricewatch: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ
En deze herkent zijn bluray drive niet meer. Na wat zoeken op GoT en google heb ik wat geprutst in regedit HKEYLOCALMACHINE, dat werkte niet. Toen heb ik nieuwe Vaio drivers geïnstalleerd en dat werkte ook niet. En als ik in apparaatbeheer het besturingssysteem voor de BD-romspeler wil deleten, dan lukt dat ook niet want hij staat er niet tussen. Verder heb ik nog in Disk Management de driveletter veranderd en weer terug veranderd, ook zonder resultaat. Het vreemde is dus dat de drive soms wel even herkend wordt, maar als ik er dan een cd in stop (audio) dan verdwijnt plotseling het icoontje in (Deze) Computer. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als een hardware probleem. Of een defecte drive.
Kun je drive er even uithalen, en terug plaatsen.
Meestal gaat dat met een enkel schroefje. Maar je moet natuurlijk niet je garantie in gevaar brengen.

Of je kunt een LiveCD (bijvoorbeeld Ubuntu) eens proberen. Dan heb je niet te maken met de instellingen in het register die je gewijzigd hebt.
Als dat ook niet werkt, dan is het hardware. Dan zou ik gebruik maken van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
"Kun je drive er even uithalen, en terug plaatsen."

Net gedaan, hij vond de drive heel even terug, maar toen ik hem open maakte verdween de drive uit Computer. Ik heb geen linux CD bij de hand en ik kan er ook geen maken want jah..:P Het zoeken naar mijn bluray speler op internet leverde wel verontrustende informatie op, ik heb de BC-5500H en ik vond dit over de BC5500S.

[ Voor 7% gewijzigd door Neophyte808 op 17-10-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.meh.ro/original/2010_03/meh.ro3754.jpg

Ok dit is heel raar, zojuist werd mijn bluray speler weer herkend en ik greep deze zeldzame gelegenheid aan om een game te installeren. Ik stopte de game in de bluray speler en deze werd herkend: het icoontje veranderde. Vervolgens ging ik kijken of hij ook meer kon lezen van wat op de cd stond door rechts te klikken op het icoontje en te drukken op openen. Hoewel de bluray speler hierbij wat eigenaardige geluiden maakte lukte dat, ik kreeg alle mappen te zien die op de cd stonden.

Vervolgens klikte ik de autorun aan, die deed het ook (weliswaar wederom met vreemd geluid, maar toch), startte ik de setup, die deed het ook en toen ik de install directory had gekozen drukte ik op install. Tegelijkertijd zag ik bij "Computer" op de achtergrond het icoontje voor de blurayspeler (bij mij de F: drive) verdwijnen en daarna kreeg ik een error. Dit is voor mij reden om aan te nemen dat de blurayspeler hardwarematig niets mankeert, maar dat er softwarematig iets niet klopt. Heeft iemand nog een suggestie over hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Je kunt volgens mij ook een linux distributie op een sub-stick zetten en hem daar vanaf booten, probeer dat eens en kijk of de drive wel in linux werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Adramalech schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:56:
Je kunt volgens mij ook een linux distributie op een sub-stick zetten en hem daar vanaf booten, probeer dat eens en kijk of de drive wel in linux werkt.
[/OT]
Wat is een sub-stick, een soort van onderzeëer die je in je pc steekt :P ?
[/OT]

Ik heb nu 3 dingen geprobeerd om de laptop te booten in linux:
1. In de bios de boot priority zetten op optical drive en met een linux cd (ubuntu maverick meerkat) proberen te booten, lukte niet, de laptop negeerde heel de schijf en startte gewoon op in windows.
2. In de bios de boot priority gezet op external device, de iso van ubuntu maverick meerkat op een USB stick zetten en proberen zo te booten in linux, lukte niet, de laptop negeerde de usb stick en startte gewoon op in windows.
3. Hetzelfde als bij 2, maar nu heb ik de iso uitgepakt en de uitgepakte iso op de usb stick gezet. De laptop negeerde mijn derde poging en startte gewoon op in windows.

Hmm, ik herken een patroon. Hoe kan ik in godsnaam uitsluiten dat mijn bluray speler hardwarematig naar de kl@te is als mijn laptop weigert om in linux te booten :? ? Anyone!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 04:01
Staat je USB in legacy mode? (voor USB support tijdens het opstarten)
Weet je zeker dat je USB stick bootable is (probeer hem op een andere machine)?
Zo ja, dan is er misschien iets mis met je laptop (ipv alleen je drive)

Probeer ook eens de harddisk uit te zetten in de BIOS boot lijst.
Hij zou dan met de melding "no bootable device" moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:14

boesOne

meuh

Neophyte808 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:45:
[...]

[/OT]
Wat is een sub-stick, een soort van onderzeëer die je in je pc steekt :P ?
[/OT]

Ik heb nu 3 dingen geprobeerd om de laptop te booten in linux:
1. In de bios de boot priority zetten op optical drive en met een linux cd (ubuntu maverick meerkat) proberen te booten, lukte niet, de laptop negeerde heel de schijf en startte gewoon op in windows.
2. In de bios de boot priority gezet op external device, de iso van ubuntu maverick meerkat op een USB stick zetten en proberen zo te booten in linux, lukte niet, de laptop negeerde de usb stick en startte gewoon op in windows.
3. Hetzelfde als bij 2, maar nu heb ik de iso uitgepakt en de uitgepakte iso op de usb stick gezet. De laptop negeerde mijn derde poging en startte gewoon op in windows.

Hmm, ik herken een patroon. Hoe kan ik in godsnaam uitsluiten dat mijn bluray speler hardwarematig naar de kl@te is als mijn laptop weigert om in linux te booten :? ? Anyone!?
Over 2 en 3: zo boot je niet van een usb device. Die moet je eerst bootable maken: er moet een bootsector op.

1. Je laptop wil niet booten van een bootable cd/dvd en de bios staat goed. => drive bad.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1