Toon posts:

Geheugen defect, bsods

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Hallo,

Sinds een poosje heb ik vaak last van bsods en vastlopers
Nu word er vaak gezegt dat het ram defect is, ik heb OCCT geheugentest gedaan en daarbij geeft hij ook fouten aan.

Verder heb ik Memtest gedraaid en daarbij heb ik per module getest en bij 1 module gaf hij errors aan en bij een andere module niet

RAM : Corsair 2x2 GB DDR2 6400(800Mhz) 5-5-5-18

Nu ik de defecte module eruit heb (draai nu nog op 1 reepje van 2gb(die volgens memtest goedgekeurd was), die heb ik nu nog eens getest met occt geheugentest en daar gaf hij wel errors aan, wat moet ik nou geloven memtest of occt?

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
hoe lang heb je memtest laten draaien? Pas als het 8 uur of meer geweest is heb je een goed beeld namelijk.

Desktop | Server | Laptop

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Memtest zou ik inderdaad voor een aantal passes laten lopen. Daarbij is het verstandig ook even te controlleren of het voltage goed ingesteld is. Als dit te laag is kan het gezeur gaan geven als je het test met bijv OCCT.

30" monitor te koop

Memtest kreeg ik met de foute module al gelijk na 2 sec in memtest een vastloper dus nogal lastig om 8 uur te testen

• Rupie
nee, dan is het wel duidelijk. Maar die 2e die volgens memtest wel goed zou zijn, hoe lang heb je met enkel die module gedraaid?

De 2e module heb ik 1 test mee gedaan wat ong. 15 minuten duurde

• Rupie
dan zou ik de test met die module eens herhalen voor een uur of 8 en kijken wat er dan gebeurd. Als je na 8 uur geen foutmelding hebt gezien is de kans redelijk groot dat de module niets mankeert, als je wel errors ziet is het denk ik wel duidelijk.

Ok dan test ik dat vanavond/ vanacht wel even laat de pc wel aan staan en dan horen jullie het morgen wel:O
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee