Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

Topicstarter
Ik heb hier een iPhone 3G 8GB, oorspronkelijk uit de U.S, waarvan de wifi geen netwerken meer vindt.

Oude situatie:
Firmware 4.0.2 met baseband 05.13.04.
Het toestel deed het prima, ook de wifi, maar was erg langzaam. Een bekend probleem bij deze firmware.

Daarom downgraden naar 3.1.3, terug naar de oude snelheid.
Op zich geen probleem, aangezien ik al vanaf 3.1.2 mijn SHSH hashes opsla via Cydia.

Na de succesvolle downgrade en jailbreak d.m.v. redsn0w v0.9.4 werkte echter mijn wifi niet meer.
In het menu Settings -> Wi-Fi draait bij Choose a Network wel af en toe het cirkeltje, maar er worden geen netwerken gevonden hier thuis. Voor de downgrade vond ik altijd 2 netwerken met de iPhone, ons netwerk thuis en het netwerk van de buren. Nu dus niets meer.
Met een andere iPhone 3G, die van mijn broer, zijn beide netwerken nog wel te vinden.

Erg vervelend want om het toestel te laten functioneren heb ik naast een jailbreak voor de hacktivation, ook een unlock (ultrasn0w v0.9.3) nodig die ik nu niet kan downloaden. Omdat de simlock er nog op zit, kan ik ook geen mobiel internet instellen.

Ik heb al een aantal zaken geprobeerd, allemaal zonder succes:
- Nieuwe downgrade naar 3.1.2 met jailbreak d.m.v. blackra1n.
- Custom 3.1.3 firmware gemaakt d.m.v. snowbreeze v1.4
- Custom 4.1 firmware gemaakt d.m.v. snowbreeze v2.0.2 (ter voorkoming van de baseband upgrade)
- Firmware 4.0.2 er weer opgezet en jailbreak d.m.v. redsn0w v0.9.5b5-5 (dus hetzelfde gedaan als toen bij de oude situatie, maar wifi doet het nog steeds niet)
- Meerdere malen Reset Network Settings geprobeerd
- Meerdere malen Reset All Settings geprobeerd
- Meerdere malen iPhone aan en uit gezet
- Meerder malen hardreset gedaan
- Meerdere malen modem en router gereset (ik heb btw geen mac filter oid geinstalleerd, mijn wifi is zichtbaar voor iedereen en werkt ook prima met mijn laptop nu en de iPhone van mijn broer).

De up- en downgrades verliepen elke keer zonder problemen, maar ik krijg de wifi maar niet aan de praat.

Verder heb ik bootloader 5.9 dus ik kan ook niet met Fuzzyband aan de slag.
En omdat ik geen wifi heb kan ik ook niet met WinSCP in het toestel komen.

Dus voor de duidelijkheid, ik zit nu weer op de oude situatie met firmware 4.0.2 en baseband 05.13.04, alleen dus zonder wifi.

Heeft iemand anders nog ideeën die ik kan proberen?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Topicstarter
Ik heb weer verder gezocht/geprutst...

Ik ben nu terug naar officiele firmware 3.1.3 (en nog steeds baseband 05.13.04) en jailbreak d.m.v. redsn0w 0.9.4, want ik vond namelijk het volgende:
unlock iphone 3g & 3gs 04.26.08 thru 05.13.04 no wifi method

En dat werkt! Dus ben ik al van 1 deel van het probleem af: Ik kan weer bellen en mobiel internetten.

Nog steeds geen wifi helaas. Mijn iPhone vindt nog steeds geen netwerken...
Zeer vreemd allemaal aangezien de wifi het gisteren nog wel prima deed. Ik ga er daarom ook vanuit dat het probleem softwarematig is.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Topicstarter
Nu ik weer mobiel internet heb, heb ik WiFiFoFum kunnen installeren.
Maar ook WiFiFoFum vindt geen wifi netwerken met mijn iPhone.

Ik ben sowieso niet de enige met Wifi problemen, daar ben ik al wel achter gekomen in mijn internet speurtocht.
Echter ben ik nog steeds geen oplossing tegen gekomen.

Zelf heb ik het vermoeden dat de baseband corrupted kan zijn. Helaas is een baseband reflash of downgrade niet mogelijk i.c.m. mijn 5.9 bootloader. En de 5.14.2 is nog niet unlockbaar, dus upgraden heeft ook geen zin.

Tragisch allemaal...

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkforsoad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 21:39
Ondanks de leeftijd van het topic, heb je toevallig al een oplossing gevonden intussen? Mijn neefje kwam vandaag met dezelfde klacht bij me. Niet eens een gejailbreakt toestel, draait nu op 4.2.1. Ineens afgelopen met WiFi, vindt geen enkel netwerk. Moet alleen nog een een baseband update via de Pwnage Tool proberen morgen.