Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eturfboer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024
Beste allen,

Recentelijk heb ik mijn eerste windows 7 installatie gedaan. Het betreft een x64 installatie op een i5. Ik heb de standaard installatie procedure gevolgd.
  • Check hardware in BIOS
  • Set boot order
  • Boot from DVD
  • Install
  • Reboot with DVD inserted
  • Reboot without DVD inserted
Tot mijn grote verbazing start Windows 7 niet op het moment dat ik zonder Windows 7 DVD in de drive aanwezig is. Dit ondanks dat de boot priority op HDD first staat! Wat ik denk dat er gebeurt is:
  • BIOS loads
  • Looks for bootloader on HDD, does not find one
  • Looks for bootloader on DVD, finds one
  • Starts loading Windows 7 from HDD by using the bootloader from DVD
Volgens mij staan al mijn HDD instellingen, partities, bios, e.d. correct. Herinstalleren van de bootloader via Windows 7 boot DVD geeft geen ander resultaat. Ik heb het een en ander gechecked met een 32 bit installatie van Windows 7, daar treed het echter niet op (hoewel het een andere machine is).

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? En wat dan de oplossing zou kunnen wezen?

Alvast bedankt,
Eddie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:19

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het lijkt erop dat er tijdens het installeren van Windows 7 iets fout is gegaan, als het een verse install is zou ik er niet teveel tijd aan verspillen en gewoon Windows opnieuw installeren. Let er dan goed op dat je precies te werk gaat zoals aangegeven, het beste is ook om de DVD erin te laten zitten tot Windows opstart wanneer het compleet geïnstalleerd is. Dan de DVD eruit en reboot, weet je zeker dat het werkt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:15
met ^

Ik zou hem gewoon opnieuw installeren :+ Bij het installeren van Windows laat ik overigens de dvd de usb-stick er altijd in zitten totdat hij klaar is, aangezien ik echt niet bij de computer blijf als hij opnieuw gaat installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 10-10-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KOICE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 19:22
Zitten er toevallig meerdere HDD's in de pc? Dan zou het namelijk nog kunnen zijn dat je de volgorde van de HDD's die worden geboot ook nog even moet aanpassen.

Met een RAID config of een SSD wil dit nog weleens voorkomen, heb het ook al een keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 23:02

Eagle Creek

Breathing security

Bij mij wordt RAID apart genoemd van de HDD-configuratie, dus dat is zeker een plausibele oplossing.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eturfboer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024
Bedankt voor all reactie. Er zit echter 1 harde schijf in, wel met meerdere partities. Moet bij Windows 7 juist de Windows 7 partitie geselecteerd zijn of juist de 'gereserveerd voor systeem'(of hoe het dan ook heet) juist geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Juiste partitie... De gereserveerd kun je verwijderen, want wordt toch een nieuwe aangemaakt ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Pagina: 1