[Win7] Setup/recovery Partitie maken?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moffermn
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 06:27
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een ssd hdd gekocht en nou leek het me leuk om daar een klein gedeelte ervan een setup partitie te maken. Het liefst wil het zo instellen wanneer ik op F4 (ofzo iets) druk dat dan de windows 7 setup start. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Jawel, dat moet wel kunnen. Is het alleen niet een beetje jammer van zo'n relatief kleine ssd om ook nog een stuk daaraan kwijt te raken? Kun je beter Windows installeren vanaf een vlotte usb-stick. Nog sneller is om na de installatie en eigen configuratie een image te maken van je syteem en die op een externe usb stick/hdd te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tja.. tenzij het je hobbie is om telkens je PC te installeren zou ik ook niet je dure diskuimte op de sdd gebruiken om een recovery partitie te maken. (als dat al de bedoeling is???)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moffermn
Het is een ssd van 120gb en aangezien ik mijn windows partitie nooit groter heb dan 100gb (nooit meer nodig gehad) heb ik dus 20GB over. Dit wil ik dus voor de windows setup gaan gebruiken.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
Heb je zelf al eens een Google search gedaan voordat je dit topic aangemaakt hebt? Windows 7 maakt namelijk zelf een Recovery Partitie aan. Nu weet ik dat dat niet helemaal is wat jij bedoelt hebt, maar eh...is het geen oplossing om bv. een backup te maken (op een non-ssd) en die d.m.v. de bestaande recovery methode van Windows 7 te restoren? Met andere woorden : Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moffermn
TheVMaster schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:04:
Heb je zelf al eens een Google search gedaan voordat je dit topic aangemaakt hebt? Windows 7 maakt namelijk zelf een Recovery Partitie aan. Nu weet ik dat dat niet helemaal is wat jij bedoelt hebt, maar eh...is het geen oplossing om bv. een backup te maken (op een non-ssd) en die d.m.v. de bestaande recovery methode van Windows 7 te restoren? Met andere woorden : Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan
Het eerste is inderdaad niet wat ik bedoel :-)
En ik werk het liefst niet met images :-) Als ik het na een half jaar doe dan is het allemaal alweer verouderd.
Heb idd gegoogled maar heb helaas niet gevonden wat ik wil :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
moffermn schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:15:
[...]

Het eerste is inderdaad niet wat ik bedoel :-)
En ik werk het liefst niet met images :-) Als ik het na een half jaar doe dan is het allemaal alweer verouderd.
Heb idd gegoogled maar heb helaas niet gevonden wat ik wil :-(
Eh....wat is het verschil tussen het maken van een image/backup na je volledige installatie (en het terugzetten hiervan bij problemen) en het maken van een (handmatige) herinstallatie als je problemen hebt. Afgezien van het feit dat het 2e een stuk langer kan gaan duren :+ (afhankelijk van het aantal geinstalleerde apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat wil je wel precies? Want er kan een heleboel.

Als je "iets" wil voordat windows opstart dan heb je dus een of andere multiboot oplossing waarbij 1 optie is om windows 7 op te starten. Wat die andere optie is ("setup" volgens jou) is me niet duidelijk. Wellicht dat iemand nog met betere zoektermen kan komen als je beschrijft wat je bedoeld.

(lees ook effe punt 5 & 6 van het Beleid dat voorkomt teveel een vraag en antwoord spel.
# Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.

Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
# Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.

Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
Sorry als dit belerend overkomt, maar kun je duidelijker zijn wat je wil?

[ Voor 51% gewijzigd door leuk_he op 11-10-2010 14:05 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moffermn
leuk_he schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:59:
Wat wil je wel precies? Want er kan een heleboel.

Als je "iets" wil voordat windows opstart dan heb je dus een of andere multiboot oplossing waarbij 1 optie is om windows 7 op te starten. Wat die andere optie is ("setup" volgens jou) is me niet duidelijk. Wellicht dat iemand nog met betere zoektermen kan komen als je beschrijft wat je bedoeld.

(lees ook effe punt 5 & 6 van het Beleid dat voorkomt teveel een vraag en antwoord spel.

[...]

Sorry als dit belerend overkomt, maar kun je duidelijker zijn wat je wil?
Bedankt dat je mij nu net de oplossing gaf. En sorry dat mijn post zo slecht was :-)
Ga proberen idd met de multiboot oplossing.
Pagina: 1