Toon posts:

DVD-drive sloom + knarsend geluid..

Pagina: 1
Acties:

• FSXnoob
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:46
Beste mensen, ik heb sins vandaag nieuwe pc, alles zelf samengesteld en ingebouwd, naar mijn weten werkt alles zoals het moet, alleen 1 probleem met de dvd drive, die leest wel cd's, alleen erg sloom, als het komt op spelletjes installeren via cd dan lukt dat dus niet, je hoort dan een soort van knarsend geluid maar er gebeurt niks vista zelf installeren ging gewoon zonder problemen, dit hele probleem lijkt te zijn gekomen na de install van nieuwe windows dus.

Ik heb er niet gek veel verstand van, maar heb paar screenshots gemaakt van hoe het er uitziet bij apparaatbeheer, daar staat overal dat er geen problemen zijn en dat alles correct werkt, wat dus niet het geval is..

dvd-drive & moederbord zijn de enige 2 sata aansluitingen die ik op de moederbord heb aangesloten, dvd-drive zelf is 2 weken oud, heb de software er van ook geherinstalleerd maar wat er nu aan de hand is hmm.. geen idee, hopelijk weet iemand van u wat meer.

Me pc setup,
Vista 64
P55A-GD65
4gb geheugen
LG GH22NS50 dvd-rw drive

* Screenshots *
http://i54.tinypic.com/25ugv3b.jpg

• Zeemijl
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-10-2011
Als hij geluid maakt, dan is de kop in de dvd-brander aan het zoeken en proberen de track te lezen.
Als je niets hoort, en het duurt lang, dan kan het de sata-verbinding zijn die niet goed werkt.
Staan je spelletjes op gewone cd's, of op gebrande cd's ?

Waarschijnlijk is je dvd-brander niet goed. Het je nog een andere dvd-brander liggen om te proberen?

Hoe bedoel je, heb je de software van de dvd-brander geinstalleerd? Niet dat het iets uitmaakt, maar ik wil zelf zo weinig mogelijk rommel op mijn computer.

• FSXnoob
Heb copien & originele geprobeerd, bij beide is het zelfde resultaat op zich, als de cd er in is, na poosje word het geladen bij deze computer, als ik op verkennen van de cd klik dan duurt het laden van inhoudt ook wel poosje.. als ik dan setup.exe klik dan begint het en gebeurt er niks, je hoort alleen getik in de dvd-drive, alsof die de dvd bekrast als het ware..

Maar deze dvd drive heeft z'n eigen firmware check & update, dat is allemaal up-to-date enzo qua software.
Heb helaas geen andere dvd drive, deze is 2 weken oud en zal het maar morgen terugbrengen naar mycom en ruilen voor ander, dit is geen software probleem lijkt me, puur iets in de dvd zelf, tikken en krassend geluid hoort niet, geen error's zichtbaar, alles goed aangesloten, dus ja moet de dvd drive zijn denk ik..

• Twister336
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Je kunt het best even testen met een tool zoals Opti Drive Control.
Bij de transfer rate test zou je een vloeiende steile lijn moeten krijgen. Ik vermoed dat je met deze test een bevestiging krijgt dat de drive kapot is.

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
In plaats van alle moeite doen.. koop voor 20 a 30 euro gewoon een nieuwe DVD brander, ben je gelijk overal van af O-)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• FSXnoob
dus niet.. heb de drive omgeruild voor andere, zelfde probleem, nu start de installatie van veel dingen maar krijg ik 1335 error 8)7 voor de rest werkt alles vrij normaal op dat punt na pff, installeren lukt dus niet van sommige games/files.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 21:20
Je hebt 2 sata kontrollers, probeer dus eens de andere kontroller. Zie handleiding van je moederbord.
Andere sata kabels proberen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee