• Frederik_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-10-2020
Hallo

Ik zou graag mijn huidige CPU vervangen (DualCore AMD Athlon Black Edition 7750, 2700 MHz) wegens te traag.

Momenteel beschik ik over een mobo met am2+ socket maar als ik met niet vergis kunnen hier ook am3 processoren op gestoken worden (?).

Wat is de beste keuze die ik hier kan maken (mijn pc wordt hoofdzakelijk gebruikt om te gamen). Op middellange termijn zou ik ook mijn moederbord willen vervangen, dus qua CPU zou ik hier rekening mee willen houden.

Overige specs

mobo: MSI K9A2GM-FIH 780G
grafische kaart: Radeon 5770HD
power supply: Antec BP500u (500 Watt)
geheugen: 4 GB DDR2

hartelijk dank,

Frederik

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
am3 processoren kunnen inderdaad op een am2+ socket. Maar het is denk ik afhankelijk van wat je in gedachten hebt voor nieuwe processor. Als het een am3 is met een TDP van 145 en je mobo kan maar tot 120 dan gaat het een probleem worden als je systeem belast wordt. Wat voor CPU heb je in gedachten?

Desktop | Server | Laptop

• daantjer94
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:16

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Beste jongen, op je moederbord zit een AM2 socket, deze kan AM2+ aansturen maar geen AM3, dan moet je toch echt een nieuw moederbord erbij kopen. Als je een nieuw mobo wil kopen kun je best wel eentje met AM2+/AM3 doen, maar dat heeft weinig toekomstpotentieel, eigenlijk zou ik de graka en de voeding houden en gewoon overstappen op een mooi AM3 mobo met DDR3 en een Phenom II X4 955BE kopen

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

daantjer94 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:48:
Beste jongen, op je moederbord zit een AM2 socket, deze kan AM2+ aansturen maar geen AM3, dan moet je toch echt een nieuw moederbord erbij kopen.
Nee hoor, helemaal niet nodig.
http://global.msi.eu/inde...prod_no=1473&maincat_no=1

http://global.msi.eu/inde...prod_no=1430&maincat_no=1
Ding kan gewoon overweg met AM3 procs volgens de CPUsupportlist.

[Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 10-10-2010 17:01]

30" monitor te koop

• Nielson
  • Laatst online: 21:43
daantjer94 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:48:
Beste jongen, op je moederbord zit een AM2 socket, deze kan AM2+ aansturen maar geen AM3, dan moet je toch echt een nieuw moederbord erbij kopen. Als je een nieuw mobo wil kopen kun je best wel eentje met AM2+/AM3 doen, maar dat heeft weinig toekomstpotentieel, eigenlijk zou ik de graka en de voeding houden en gewoon overstappen op een mooi AM3 mobo met DDR3 en een Phenom II X4 955BE kopen
Beste jongen, in plaats van zo veel bs te verkondigen kun je ook gewoon even op de site van MSI kijken en daar zien dat dit bord met een recente bios gewoon cpu's t/m de Phenom II X6 ondersteunt.

• Redblader
  • Laatst online: 22-09 00:19
Oftewel gewoon een mooie Phenom X4 kopen zal een grote stap vooruit zijn en volgens de cpu support list moet het gewoon werken.

[Voor 5% gewijzigd door Redblader op 10-10-2010 16:57]

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Terw_Dan schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:52:
[...]

Nee hoor, helemaal niet nodig.
http://global.msi.eu/inde...prod_no=1473&maincat_no=1
Ding kan gewoon overweg met AM3 procs volgens de CPUsupportlist.
Ik wou hetzelfde zeggen maar is het niet dit moederbord?

aangezien het de GM versie betreft, helaas daardoor ook iets minder keuze maar die is er wel!

Correctie het is deze.. http://global.msi.eu/inde...prod_no=1436&maincat_no=1

Dank @ Nielsson

[Voor 10% gewijzigd door Heatonme op 10-10-2010 17:18]

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heatonme schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:55:
[...]

aangezien het de GM versie betreft, helaas daardoor ook iets minder keuze maar die is er wel!
Ja, je hebt gelijk. Had ik het verkeerde linkje gekopieerd.

Maar goed, ook op de GM kun je nog AM3s kwijt zoals je in de cpusupportlist ziet :)

30" monitor te koop

• Nielson
  • Laatst online: 21:43
Heatonme schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:55:
[...]

Dat is de K9A2GM V2 waar jullie naar linken, volgens mij is dit de K9A2GM-FIH van de ts. Overigens hetzelfde model (MS-7501) als de K9A2VM-FIH waar T_D eerst naar linkte.

• daantjer94
  • Laatst online: 19:16

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

mijn excuses, ik had de supportpagina niet gelezen enkel het stukje van AM2+ ready

[Voor 29% gewijzigd door daantjer94 op 10-10-2010 17:15]

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• Frederik_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-10-2020
bedankt!

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:54
daantjer94 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:14:
mijn excuses, ik had de supportpagina niet gelezen enkel het stukje van AM2+ ready
AM3 processors kunnen op een AM2+ plank, dus als die AM2+ ready is moet het gewoon kunnen. De AM3 processoren hebben zowel een DDR2 als DDR3 controller, vandaar dat ze op de oudere AM2+ borden ook werken. Wel even kijken of je je BIOS moet updaten, ik heb laatst bij iemand een Athlon II X4 640 geplaatst op een Asus M2N SLI met AM2+ socket, hiervoor moest de BIOS wel geupdate worden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee