[XP] HP Compaq NC6320

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:06
Ik heb hier een HP Compaq NC6320 waarop ik een nieuw installatie van Windows XP (SP3) heb gedaan.

Het probleem is echter dat deze tergend langzaam is. Zelfs dus na een nieuwe installatie.
Nu zie ik in apparaatbeheer dat er 2 onbekende apparaten staan en dat ik om de zoveel tijd het "geluidje" van "hey- een nieuw apparaat hoor uit de speakers" echter heb ik alle drivers van de website geïnstalleerd en heb dus geen idee welke dit zijn. ( http://h20000.www2.hp.com...&lang=nl&cc=nl&submit=%BB )

Ik dacht misschien is het een hardwarematig iets dus ik heb hardwarematig het volgende gedaan:

- Ik heb meer DDR2 geheugen erin gedaan
- Ik heb de HDD vervangen

Dit mocht echter ook niet baten, nu denk ik dus dat omdat hij de hele tijd zoekt naar die onbekende apparaten hij hierdoor trager word. + om de zoveel tijd dat geluidje is gewoon irritant.

iemand die mij een beetje op weg kan helpen? 8)7 :?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Ik zou beginnen met achterhalen welke apparaten het zijn ;) volgens mij zijn er wel tools te vinden die hardware kunnen identificeren voor je.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
Ik heb zoals gezegd, al alles van de website geïnstalleerd.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
Punt is ook dat de laptop zo traag is dat er op werken (met tooltjes downloaden e.d.) gewoon echt tenenkrommend irritant is.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:06

TheVMaster

Moderator WOS
Pietjepot schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:22:
Ik heb zoals gezegd, al alles van de website geïnstalleerd.
Hoezo alles geinstalleerd? Dus verschillende videokaart drivers, etc..etc..? Vaak zijn er namelijk een paar verschillende uitvoeringen van modellen....maar eh...wordt je laptop officieel wel gesupport voor Win7?

Enneh....volgende keer mag je best een bericht bewerken hoor al je de laatste was die gereageerd hebt :+

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 11-10-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
TheVMaster schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 00:03:
[...]

Hoezo alles geinstalleerd? Dus verschillende videokaart drivers, etc..etc..? Vaak zijn er namelijk een paar verschillende uitvoeringen van modellen....maar eh...wordt je laptop officieel wel gesupport voor Win7?

Enneh....volgende keer mag je best een bericht bewerken hoor al je de laatste was die gereageerd hebt :+
Windows XP zoals vermeld in TT.

Overigens servicetag/modelnummer ingetikt op de HP site en die gaf dit als output en daarvan alles geinstalleerd.

Dus ga ervanuit dat het goed is.
Heb na het installeren van de HP Quick Launch Buttons (stuk software wtf; niet eens een driver; maar die heeft wel 1 onbekend apparaat van de 2 "gevonden")

Ik heb er nu nog dus 1; en die hoor ik op de achtergrond ook telkens zichzelf vinden d.m.v. het "bliep geluidje"

Heb echt geen idee wat het is; en dankzij de traagheid van het systeem is elk tooltje wat ik gebruik wel een half uur bezig... :(

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waar zie je dat hij Windows 7 probeert te installeren? :P In de TS en titel staat XP ;) :P

De downloads die je zoekt staan onder 'Software - Security'. Welke het precies zijn weet ik ook niet meer. Ik heb zelf ook een NC6320 maar het is al even geleden dat ik XP geinstalleerd heb gehad.

Overigens zou ik het lekker laten zitten hoor..die Protectools zijn onwijs irritant en zullen je niet helpen het systeem sneller te maken :)

En Windows7 wordt volgens mij niet officieel ondersteund nee..maar draai het al sinds de beta en dat heeft nog nooit een probleem opgeleverd. De mijne doet weliswaar alleen 32bit maargoed..de meeste NC6320's hebben een Core 2 duo aan boord. De mijne een Core duo jammer genoeg..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
Glashelder schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 00:38:
Waar zie je dat hij Windows 7 probeert te installeren? :P In de TS en titel staat XP ;) :P

De downloads die je zoekt staan onder 'Software - Security'. Welke het precies zijn weet ik ook niet meer. Ik heb zelf ook een NC6320 maar het is al even geleden dat ik XP geinstalleerd heb gehad.

Overigens zou ik het lekker laten zitten hoor..die Protectools zijn onwijs irritant en zullen je niet helpen het systeem sneller te maken :)

En Windows7 wordt volgens mij niet officieel ondersteund nee..maar draai het al sinds de beta en dat heeft nog nooit een probleem opgeleverd. De mijne doet weliswaar alleen 32bit maargoed..de meeste NC6320's hebben een Core 2 duo aan boord. De mijne een Core duo jammer genoeg..
Punt is dat ik nu dus op de achtergrond telkens dat geluidje van "new device" hoor. 8)7 en als ik in apparaatbeheer ga; slaat het systeem vast omdat die constant aan het refreshen is. Ik vermoed dan ook dat hij hierdoor langzamer word. :/

Met pijn en moeite (heel veel muisklikken heel snel dus) het onbekend apparaat kunnen selecteren, kon ik eindelijk zien om welk apparaat hij nu zeurde. Het gaat dus om:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2n7pq53.jpg

Echter nu zie ik jullie al denken: ah! chipset driver vanwege het stukje ICH7H-M wat erin staat. Want op de compaq site staat echter ook een Intel Chipset Installation Utility for ICH7.

Helaas moet ik jullie teleurstellen dit is hem niet. Zowel automatisch installatie (msi klikken) als het onbekend apparaat zelf laten zoeken op de uitgepakte bestanden vind niks. :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Grvy op 11-10-2010 01:09 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70098

http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swItem=ob-60144-1

De TPM driver mis je waarschijnlijk. Heel krom aangegeven...
Denk alleen niet dat dit van invloed is op je performance.
Test je HD anders met een benchmark/HD utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
Zucht.. inmiddels met dank van lonecowboy het laatste onbekend apparaat wegwerkt. Echter blijft apparaatbeheer refreshen als ik dat venster open heb staan waardoor de computer dus crasht.

Ook is die nog steeds zo traag als... dikke stroop zullen we maar zeggen. Weet ook echt niet meer wat ik nog kan doen. Ook blijf ik dat godsganse irritante "nieuwe hardware" bliepje horen... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Grvy op 11-10-2010 21:18 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-07 15:13
Meest recente bios versie er al op zitten? En kijk ook even wat voor merk/type harddisk het is, want daar is ook wel eens firmware van uit die zorgt voor verbetering.

In de bios heb je trouwens een hdd diagnostic tool zitten, misschien handig die even helemaal uit te laten lopen.

Als je het apparaat een beetje netjes installeert en geen grote vuilnisbelt er van maakt, loopt hij als de brandweer met Windows XP. Ik heb hem net ingeruild voor een andere, aangezien Windows 7 toch net wat te traag gaat.

Voor je gemak ;-)
http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swEnvOID=1093#290

P.s.:TPM tool is voldoende, HP protect-tools heb je daar niet voor nodig. Ook is de HP quicklaunch alleen als driver te installeren waardoor je die applicatie niet hoeft te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
rookie no. 1 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:25:
Meest recente bios versie er al op zitten? En kijk ook even wat voor merk/type harddisk het is, want daar is ook wel eens firmware van uit die zorgt voor verbetering.

In de bios heb je trouwens een hdd diagnostic tool zitten, misschien handig die even helemaal uit te laten lopen.

Als je het apparaat een beetje netjes installeert en geen grote vuilnisbelt er van maakt, loopt hij als de brandweer met Windows XP. Ik heb hem net ingeruild voor een andere, aangezien Windows 7 toch net wat te traag gaat.

Voor je gemak ;-)
http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swEnvOID=1093#290

P.s.:TPM tool is voldoende, HP protect-tools heb je daar niet voor nodig. Ook is de HP quicklaunch alleen als driver te installeren waardoor je die applicatie niet hoeft te installeren.
Die tool die erased alles van de HDD als ik die draai. Overigens heb ik de schijf met HDTune getest er is niks mis mee.

Meest recente bios versie staat erop. En ja toen Windows XP er net opstond liep die ook redelijk snel. Maar na Service pack 3 ofzo begon die steeds vager en trager te doen. :'( en dit is nu al de derde keer dat ik het hele ding opnieuw installeer. De eerste keer dacht ik namelijk ook ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan maarjah.. nu? :? :X

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
Iemand nog andere tips? :(

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TPM uitschakelen in je bios? :)

Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/bios.jpg

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
ook niet :( mijn god zeg, hij is echt traag en ik kan maar niet uitvinden waarom. Inmiddels alle drivers goed geinstalleerd. HDD nagekeken (met hdtune) die is goed. Hij vind echter wel 2 GPU's en ik weet niet of dat klopt... :O

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:22
Hoe zit het met de temperaturen? Is je processor niet bloedje heet waardoor hij langzamer gaat werken?

Check de ventilator + koelribben eens op stof, en kijk of de koelpasta tussen koelblok en CPU niet is uitgedroogd.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 16-10-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
temps zijn normaal. Stof zit er wel maar niet schokkend veel.

Dit is een account.

Pagina: 1