Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier een linksys router (192.168.0.1) achter een Speedtouch modemrouter (10.0.0.138) gezet. Nu heb ik op de linksys router een PC (192.168.0.10) hangen met daarop VNC server op port 5901. Als ik me nu in het 192 netwerk bevind kan ik gewoon verbinding maken via VNC. Als ik met op het 10 netwerk of buiten beide netwerken bevind kan ik geen verbinding maken.

Op een of andere wijze laat de linksys het signaal niet door. Enige wat ik met kan indenken is dat het omdat het 2 private range netwerkadressen zijn het niet werkt. Terwijl ik dus in de linksys heb aangegeven bij Application and Gaming dat hij port 5901 moet forewarden naar 192.168.0.10. En ja de firewall staat uit. En aangezien het intern (dus op 192) wel werkt zal het waarschijnlijk niet de PC zijn die problemen geeft.

Is het een beetje duidelijk wat ik geschreven heb? En heeft iemand een idee?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:11
en wat heb je op je speedtouch modem ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:20

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Geen dubbele routers gebruiken, dat levert in huis-tuin-en-keuken-setting meer problemen op dan het je waard is. Dus de Linksys laten routeren en je Speedtouch laten bridgen, dan kun je in ieder geval vanuit je LAN connecten op de betreffende PC.

Wat betreft het niet van buiten werken, je hebt niks op je Speedtouch geforward. Je zou dan op zowel de Speedtouch als de Linksys moeten portforwarden. Als je je Speedtouch laat bridgen, hoef je alleen de NAT van je Linksys te gebruiken.

Of de Speedtouch laten routeren en de Linksys als switch/AP gebruiken. Maar aangezien je verder niets van de netwerkopbouw zegt, moet je zelf even beslissen wat de beste keus is.

Met Osiris (hier beneden): je hebt wel door dat je vanuit je 10.0.0.0 netwerk en 'van buiten' niet kunt verbinden met 192.168.0.10, he? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mad Marty op 10-10-2010 15:30 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vanuit je 10.0.0.0/8-netwerk, naar welk IP-adres probeer je te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
De speedtouch hing er al en die staat ook gerouteerd. Maar als ik me tussen die 2 routers bevind zou dus als ik 10.0.0.1 (ip van wan kant linksys) verbinding maak op de pc moeten komen. En dat werkt niet.

Heb juist 2 routers omdat dit geen huis installatie is maar achter de 2e router bevind zich o.a. kamerabewaking en dan de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dus eigenlijk misbruik je een simpel huis-tuin-en-keuken-routertje als firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Juist. Zodat dus klanten die draadloos werken niet op de kassa en de kamera's toegang kunnen krijgen.

Dus even maar de speedtouch buiten gelaten. Ik zit nu tussen beide routers in het 10.0.0.0/24 netwerk en probeer verbinding te maken met 10.0.0.1:5901. Dus zou de linksys dat moeten doorgeven aan de 192.168.1.10. Maar daar komt niets aan.

Heb net de router gereset en alles opnieuw ingevult maar het werkt nog steeds niet.

Oh trouwens zelf als ik de 192.168.1.10 als dmx aangeef kom ik er niet op. Ik ga even wat proberen en zet de 10 om in een public range.

/edit geen succes met public range.

|:( |:( |:( |:( |:(

Dit heeft niemand gezien he..... heb bij default gateway op de pc het ip ingevult van de pc en niet van de router...

|:( |:( |:( |:( |:(

Blijkbaar afgeleid door de mooie dame achter de balie.

[ Voor 93% gewijzigd door Roman op 10-10-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
Ik mis het WAN-adres van de Linksys nog.
Weet je zeker dat je port-forwarding hebt geconfigureerd?

En een poging om vanuit je 10-netwerk naar een 192.168-netwerk te komen lukt uiteraard alleen als er een juiste route aanwezig is. Routeert de machine in het 10-netwerk de packets voor het 192.168-netwerk niet per ongeluk richting Internet?
Pagina: 1