Ik heb hier een linksys router (192.168.0.1) achter een Speedtouch modemrouter (10.0.0.138) gezet. Nu heb ik op de linksys router een PC (192.168.0.10) hangen met daarop VNC server op port 5901. Als ik me nu in het 192 netwerk bevind kan ik gewoon verbinding maken via VNC. Als ik met op het 10 netwerk of buiten beide netwerken bevind kan ik geen verbinding maken.
Op een of andere wijze laat de linksys het signaal niet door. Enige wat ik met kan indenken is dat het omdat het 2 private range netwerkadressen zijn het niet werkt. Terwijl ik dus in de linksys heb aangegeven bij Application and Gaming dat hij port 5901 moet forewarden naar 192.168.0.10. En ja de firewall staat uit. En aangezien het intern (dus op 192) wel werkt zal het waarschijnlijk niet de PC zijn die problemen geeft.
Is het een beetje duidelijk wat ik geschreven heb? En heeft iemand een idee?
Op een of andere wijze laat de linksys het signaal niet door. Enige wat ik met kan indenken is dat het omdat het 2 private range netwerkadressen zijn het niet werkt. Terwijl ik dus in de linksys heb aangegeven bij Application and Gaming dat hij port 5901 moet forewarden naar 192.168.0.10. En ja de firewall staat uit. En aangezien het intern (dus op 192) wel werkt zal het waarschijnlijk niet de PC zijn die problemen geeft.
Is het een beetje duidelijk wat ik geschreven heb? En heeft iemand een idee?
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.