• kevinr1
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Hallo mensen,

Toenet mijn WRT 320 N Linksys router binnen gekregen.
Installatie verliep prima, totaal geen klachten van deze router.
Bereik is goed op de zolder, maar kan beter.

Maar nu mijn vraag:
Hoe kan ik hiernou PRECIES een custom firmware opzetten.
Heb hier al gekeken:
http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WRT320N_v1.0
maar weet niet welke files ik moet pakken.

Kan iemand mij van vertellen welke files ik moet installeren op de router.

Life is meant to be experienced

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:12
Dat staat toch beschreven? Eerst ftp://ftp.dd-wrt.com/othe...D-2_K2.6_mini_wrt320n.bin daarmee flashen, daarna 1 kiezen uit de svn.

• kevinr1
Welke uit de svn?
Wat is de stabieltste / beste.

Bedankt voor het begin :P!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dit is op zich allemaal wel duidelijk te vinden op het DD-wrt forum.

Hier bijvoorbeeld: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=387012#387012

DUT Racing

• krijn1985
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 25-09 21:40
kevinr1 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:46:
Welke uit de svn?
Wat is de stabieltste / beste.

Bedankt voor het begin :P!
Op het forum worden meestal topics aangemaakt van nieuwe releases. Hierbij laten gebruikers weten wat hun ervaringen zijn. Je kunt naar mijn weten het beste lezen wat de ervaringen zijn met de nieuwste versie en als hier geen negatieve berichten (voor jou router) tussen staan, deze flashen. Mocht je uiteindelijk toch tegen instabiliteit aanlopen of andere problemen flash je een oudere/nieuwere versie.

Heb zelf op dezelfde router deze draaien: DD-WRT v24-sp2 (08/12/10) mega - build 14929

Moet hierbij wel zeggen dat ik soms toch een moment heb dat mijn verbinding wegvalt (wireless etc), maar heb hier nog geen consistentie in gevonden om te kijken waardoor het wegvalt. Aangezien ik hem deel in mijn studentenhuis met 18 inwoners en hierop dus redelijk wat mobiele telefoons zitten en af en toe verschillende laptops weet ik nog niet waardoor hij lijkt te crashen soms.

Ik zou zeggen probeer het gewoon en mocht het niet lekker lopen probeer je een andere versie. Lees wel even goed alles door over hoe nieuwe versies te flashen etc. (oftewel zorg er dus voor dat je eerst de router reset voordat je flasht en na een flash weer reset). Deze informatie is allemaal te vinden op de wiki van dd-wrt

• kevinr1
Waarvoor mega build. En geen mini ?

( meer functies natuurlijk )
Maar zitten hier dan meer voordelen dan nadelen aan ?

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
In mijn ervaring is de standaard firmware op deze router stabieler (lees: minder instabiel) dan DD-WRT. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar imo kun je beter bij de standaard blijven tenzij je de extra opties van DD-WRT heel hard nodig hebt.

Hoe je het moet flashen staat inderdaad prima omschreven op de DD-WRT site. Mega of mini... De mini zal iets sneller zijn, de mega heeft wat meer features. Het is nogal persoonlijk wat je 'moet gaan gebruiken'.

• kevinr1
Het zit dus zo.
Net nieuwe router en wil graag custom firmware erop zetten.

En wil dit dan ook zeker niet "verneuken".
Dus wil alles zeker weten.

Heb nu:
dd-wrt.v24-13493_NEWD-2_K2.6_mini_wrt320n ( om als 1st te flashen )
en dd-wrt.v24-15396_NEWD-2_K2.6_mini ( om vervolgens deze erop te zetten )

Als ik het op deze manier doe zou alles goed moeten verlopen? ( Natuurlijk geen stekker uit stopcontact of zorgen voor onderbrekingen in het proces )

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:29
De mini (of zelfs micro mocht die er zijn) is voor de meeste mensen voldoende.
Extra opties geeft alleen maar meer geheugen gebruik en dus een tragere router.

• krijn1985
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 25-09 21:40
TheZeroorez schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:57:
In mijn ervaring is de standaard firmware op deze router stabieler (lees: minder instabiel) dan DD-WRT. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar imo kun je beter bij de standaard blijven tenzij je de extra opties van DD-WRT heel hard nodig hebt.

Hoe je het moet flashen staat inderdaad prima omschreven op de DD-WRT site. Mega of mini... De mini zal iets sneller zijn, de mega heeft wat meer features. Het is nogal persoonlijk wat je 'moet gaan gebruiken'.
De reden voor mij dat ik DD-wrt op heb staan heeft onder andere te maken met een "complex" netwerk. Mijn router moet namelijk zowel mijn internetverbinding verzorgen als wel aanmelden op het campus netwerk (oftewel mijn wan poort heeft twee ip-adressen nodig). Dit was nogal (naar mijn weten) niet mogelijk met de standaard firmware.

Ik heb in eerste instantie mega erop gezet omdat ik dacht openvpn en andere functies te gaan gebruiken. Uiteindelijk heb ik openvpn op mijn router geinstalleerd vanwege het feit dat openvpn mijn router zou kunnen "bricken". Misschien dat ik uiteindelijk toch maar overga naar de normale/mini versie.

• kevinr1
Oke bedankt.
Weet voldoende. Bedankt voor de hulp
Hier kan een slotje op.

Conslusie:
1st: dd-wrt.v24-13493_NEWD-2_K2.6_mini_wrt320n
Daarna "latest flash build": dd-wrt.v24-15396_NEWD-2_K2.6_mini

Thx =D

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb trouwens gisteren mijn WRT320N van een dd-wrt fw voorzien. 15396 en 14471, mini/big geprobeerd.
Sindsdien haal ik nog maar max 10MB/s ipv 14MB/s met de originele fw.

edit:
Ik heb de originele Linksys firmware er weer op gezet en nu haal ik gewoon weer 14MB/s :)

[Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 11-10-2010 20:58]

DUT Racing

• kevinr1
Net dus de DD WRT geinstalleerd. Alles verliep prima.
Bereik is zeer vergroot, zit op de zolder en heb 4 van de 5 streepjes bereik (!)

Mijn vorige router [WL 153] had ik 3 antennes en op zolder had ik 'mager' bereik.
Bij deze router zie ik de antennes niet eens en heb 4 tot 5 streepjes bereik.

Heerlijk :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee