Toon posts:

Versterker defect, maar welke nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:12
Het volgende..:

In onze voetbal kantine hebben we een versterker staan, om zo de dvd speler, tuner & tv op 1 set boxen te laten lopen, het gaat om een Akai AM-55.

Deze is als volgt aangesloten..:

Nu is het zo dat de versterker het af en toe begeeft (valt uit en is pas na een paar minuten weer aan te krijgen) en momenteel doet hij helemaal niets.. we hebben in het verleden al vaker problemen gehad met deze versterker..

Ik ben nu op zoek naar een andere/nieuwe, alleen zijn versterkers volgens mij nog al prijzig.. De tulp aansluitingen voor de tv, tuner & cd/dvd speler is niet het punt, maar de speakers wel, ik ken de manier waarop ze hier aangesloten zijn niet.. Kan dit op elke standaard versterker?

Ik ken alleen deze manier van aansluiten: http://www.google.nl/imgr...:429,r:21,s:0&tx=46&ty=60

Wat is een goed advies, op zoek naar een een leuke 2e hands, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen, met merken en aansluitingen e.d. (Op dit gebied heb ik heel weinig kennis).

Bijvoorbeeld dit?: V&A aangeboden: Yamaha RX-V359

V&A aangeboden: Receiver 6.1 Yamaha RX-V 440 (inclusief DVD-speler) (dvd speler lade doet het vaak ook niet bij ons, 2 in 1 klap.)

[Voor 8% gewijzigd door rscheper op 10-10-2010 14:54]

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:07
betreft de aansluiting van de speakers
is gewoon het zelfde.
alleen het ziet er anders uit
maaruh ,.. t lijkt net zo op de foto dat de - niet is aangesloten ? ( foto1)

[Voor 13% gewijzigd door osmosis op 10-10-2010 14:57]

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:15
Die speakeraansluitingen zijn een standaard en geen enkel probleem. losdraaien - snoertje er tussen - vastdraaien - klaar. Volgens mij kun je zo'n beetje elke marktplaats / kringloop versterker van na 1980 gebruiken voor wat je wilt. Dat zal toch niet meer kosten dan 20 euro

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:27

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Het zal wel aan mij liggen, maar je post van te voren eerst foto's van de AKAI die gebruik maakt van andere speakerterminals. Dus dan ken je toch beide manieren van aansluiten :?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• rscheper
FeaR1986 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar je post van te voren eerst foto's van de AKAI die gebruik maakt van andere speakerterminals. Dus dan ken je toch beide manieren van aansluiten :?
Nouja, ik weet ondertussen hoe die er uitziet, maar ik kende hem van te voren niet..

• rscheper
De speakerkabels kunnen dus ook in de aansluiting van bijv. de z5500?

• Speeddragon
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:05
ja het kan op zoon soort klik aanlsuiting van een z5500 maar die moet je hier niet gebruiken want dan wordt het geluid er niet bepaald goed op

het feit is dat het raar is aangesloten

je hebt:

Speaker paar A: Links+rechts (naast elkaar)
Speaker Paar B: Links+rechts(naast elkaar)

jullie hebben a en b aangesloten maar alleen rechts. dat vind die versterker voor lange tijd niet zo leuk. misschien doet de andere kant (dus allebij op rechts) het nog wel.

een of andere pipo heeft gedacht dat onder elkaar Links+rechts van A is of de rechter eindtrap is al lang kapot geweest en is dit een nood oplossing geweest..

het probleem is dan echter dat de kans bestaat door 2 boxen op Links aan te sluiten, je de versterker overbelast en dan gaat hij uitvallen.

probeer het eerst eens netjes aan te sluiten

[Voor 44% gewijzigd door Speeddragon op 15-10-2010 00:40]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee