Toon posts:

Cassettedeck blijft niet op play (rubberen bandjes te zwak?)

Pagina: 1
Acties:

• loek2010
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-06-2012
Ik heb al jarendag een tc-k870es cassettedeck. Zodra ik op play druk, stopt na 1 seconden het spelen (ik zie ook geen led meters uitslaan) voor de rest doet de player het uitstekend, behalve spelen dus....

Komt dit probleem ook bij andere voor (ik ken al 1 vriend die hetzelfde heeft) en hoe kan ik dit verhelpen???

• gewoonmaf
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-10-2012
Nog niet van gehoord, mijn simpelere Sony's uit dezelfde tijd doen het nog goed. Een ES-deck, prima kwaliteit en verdient wel een reparatie, klinkt inderdaad als een snarenprobleem.

Je kunt hier de service manual vinden: http://www.hifiengine.com/manuals/sony/tc-k870es.shtml

• dreeke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-09 21:09

dreeke

outdated icon

Draait het bandje wel uberhaupt gedurende die ene seconde?
Zo nee --> capstansnaar

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• matel
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-09 13:47
Heb ik ook met mijn oude Sony dubbel cassettedeck (allebei hetzelfde probleem). Vervangen is helaas wat lastig. Voor de CD-speler heb ik ook een snaar moeten vervangen die de lade opent.

• loek2010
dreeke schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:24:
Draait het bandje wel uberhaupt gedurende die ene seconde?
Zo nee --> capstansnaar
dank tot zover......

Ik heb al wat gedaan......

De cassettedeck open geschroefd en vanaf boven zag ik 1 riem om een motortje draaien (vergeef mij de newbie taal) die draaide ook weer een andere aan... Ik zag verder geen riempjes draaien... waar ik het nu over heb, draait altijd, ook als het apparaat niets doet. en nee, hij draait totaal niet. Is er ook nog een riempie bij de capstans??? is trouwens de capstan dat rubberen rolletje aan beide kanten (aan de voorzijde) van de deck die de tape begeleiden??

• dreeke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-09 21:09

dreeke

outdated icon

Nee dat zijn de aandrukrollen. Die gaan tegen de capstan aan zodra je het deck op play zet.
En doordat die capstan draait, draait de tape.

Bij jouw deck is het inderdaad alles x2 omdat het een dual capstan deck is. Maargoed die capstans zijn voorzien van een vliegwiel aan de achterkant, en om die vliegwielen heen zit een snaar welke ook langs de capstanmotor loopt.

Motor draait, snaar draait, vliegwielen draaien, capstans draaien.

Of als de snaar te slap is of gebroken, dan draait alleen de motor en de rest niet. :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• loek2010
thnx

Ok dan weet ik dat ook weer :) ik zie 2 snaren draaien maar niet 4 of wat dan ook... ik ga hem nog eens uit elkaar halen en nog eens goed kijken, want die snaren zullen wel onderaan zitten (en niet van bovenaf te zien)
dreeke schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 00:05:
Nee dat zijn de aandrukrollen. Die gaan tegen de capstan aan zodra je het deck op play zet.
En doordat die capstan draait, draait de tape.

Bij jouw deck is het inderdaad alles x2 omdat het een dual capstan deck is. Maargoed die capstans zijn voorzien van een vliegwiel aan de achterkant, en om die vliegwielen heen zit een snaar welke ook langs de capstanmotor loopt.

Motor draait, snaar draait, vliegwielen draaien, capstans draaien.

Of als de snaar te slap is of gebroken, dan draait alleen de motor en de rest niet. :P

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:41
Bij sommige casettedecks wordt de capstan direct aangedreven. Is dat bij jou misschien het geval?

• loek2010
gewoonmaf schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:11:
Nog niet van gehoord, mijn simpelere Sony's uit dezelfde tijd doen het nog goed. Een ES-deck, prima kwaliteit en verdient wel een reparatie, klinkt inderdaad als een snarenprobleem.

Je kunt hier de service manual vinden: http://www.hifiengine.com/manuals/sony/tc-k870es.shtml
dank je wel trouwens, heel handig dat ik ook nu een sheet heb binnen gehaald hoe het er technisch aan toe gaat :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee