Winrar temp folder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 17:45
Ik heb afgelopen week een SSD in mijn laptop gezet en om deze zoveel mogelijk te ontzien wil ik winrar zo instellen dat het programma niet altijd de temp folder van mij SSD gebruikt.

Wat ik wil is dat winrar een temp folder gebruikt op de schijf waar het bestand staat dat uitgepakt moet worden, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet instellen.

Ik heb nu zelf maar een temp folder op mijn externe hardeschijf gemaakt, zodat wanneer ik iets van die schijf uitpak, het ook op die schijf blijft staan. Maar als ik nu vanaf een andere externe hardeschijf iets wil uitpakken, gebruikt winrar weer de standaard temp folder op mijn SSD. Wie o wie kan mij helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 08:04
Dit is in de opties in te stellen in Winrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Winrar vanuit het context menu gebruiken, dan gebruikt Winrar niet de temp op je c:\ schijf, maar schrijft het rechtstreeks naar de doelmap weg.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Nvidiot schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:47:
Winrar vanuit het context menu gebruiken, dan gebruikt Winrar niet de temp op je c:\ schijf, maar schrijft het rechtstreeks naar de doelmap weg.
Dat is zeker gebruik maken van "hier uitpakken" (extract here). Dit manier had ik al gevonden, maar zo moet ik het complete archief uitpakken, en die is niet altijd nodig. Zodra ik maar een enkel, of een klein aantal bestanden uit het archief wil halen, lijkt deze methode niet meer te werken.
job schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:04:
Even googlelen lijkt me het eerste wat je doet.
Is dat zo Sherlock. Alsof ik dat nog niet gedaan heb. Ik weet heel goed hoe ik de temp file moet veranderen, maar ik zoek een "code" om een map aan te wijzen die zich bevind op de fysieke schijf waar ik op dat moment mee bezig ben.

[ Voor 32% gewijzigd door Lt-Crash op 10-10-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:49

job

Even googlelen lijkt me het eerste wat je doet.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 10-10-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:42

SkyStreaker

Move on up!

7-zip.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@SkyStreaker:
7-zip doet hetzelfde als winrar.

Om geen temp map te gebruiken moet je de files uitpakken via de extract knop in het menu. Dus niet slepen. Dit heeft iets te maken met de shell extensie die gebruikt wordt voor het slepen heb ik ooit gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

IngmarBlonk schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:54:
@SkyStreaker:
7-zip doet hetzelfde als winrar.

Om geen temp map te gebruiken moet je de files uitpakken via de extract knop in het menu. Dus niet slepen. Dit heeft iets te maken met de shell extensie die gebruikt wordt voor het slepen heb ik ooit gelezen.
Ik meende dat de beta dat juist niet meer had? Hmmm, jammer...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Na een middag rond googlelen heb ik het antwoord kunnen vinden. Als je zonder temp file wil extracten kan je inderdaad met rechtmuisknop -> hier uitpakken het complete archief uitpakken. Wanneer je maar een aantal files uit het archief wilt halen, dan selecteer je ze -> alt+E (Uitpakken in opgeven map) en er zal geen temp file gebruikt worden. In ieder geval bedank voor de moeite allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dit is voor mij ook handig om te weten. Voornamelijk als je met USB-HDD's werkt en het archief staat daarop =]

Pagina: 1