Toon posts:

Mac Adres veranderd steeds

Pagina: 1
Acties:

• ronaldme
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:46
Ik heb een steeds weer veranderd Mac adres
bij elke keer dat ik dat ik de lan verbind met mijn laptop (windows 7) krijg ik een ander ip adres dat is niet een probleem, maar mijn Mac adres veranderd ook steeds, dat is het probleem
Dit gebeurt niet met draadloos verbinden.

Ik wil mijn netwerk beveiligen met een Mac filter zodat alleen Mac adres die in de lijst staan toegang hebben tot mijn netwerk

hoe kan ik dit uitzetten of tegen gaan. zodat ik een vast Mac adres heb voor mijn lankaart

Pc de router is de D-link dir 655

[Voor 3% gewijzigd door ronaldme op 10-10-2010 12:17]

• Thandor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Thandor

SilverStreak

- Welke NIC heb je?
- Welke MAC-adressen krijg je en komen deze overeen met de fabrikant van de NIC (je kunt MAC-adressen opzoeken)?
- Heb je vage software geïnstalleerd die jouw MAC-adres steeds aanpast?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:34

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Wat voor NIC is het en heb je al eens gekeken of je de nieuwste drivers hebt voor je NIC?

Verder zou ik MAC filtering gewoon uit laten, want het is zo goed als geen beveiliging. Als je echt wil beveiligen gebruik je RADIUS.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:01
Bedoelt de TS niet dat zijn IPv6 adres veranderd ipv zijn MAC-adres?

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:34

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

DHCP- servers proberen zoveel mogelijk IP- adressen uit te delen. Verschillende MAC- adressen krijgen (zoveel mogelijk) verschillende IP- adressen en hetzelfde MAC- adres behoudt (indien mogelijk) zolang mogelijk hetzelfde IP- adres. Ik zeg indien mogelijk omdat de 'pool' met adressen kleiner kan zijn dan het aantal PC's/ apparaten die een adres willen hebben.

En als je het hebt over IPv6 met stateless autoconfiguration dan is het nogal logisch dat het IP- adres veranderd als het MAC- adres veranderd, want het host-deel van het IP- adres is opgebouwd uit het MAC- adres. :)

[Voor 23% gewijzigd door Jaap-Jan op 10-10-2010 12:34]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jaap-Jan schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:33:
En als je het hebt over IPv6 met stateless autoconfiguration dan is het nogal logisch dat het IP- adres veranderd als het MAC- adres veranderd, want het host-deel van het IP- adres is opgebouwd uit het MAC- adres. :)
Niet persee. Het kan ook random zijn en dan verandert 't idd minimaal eens per dag, over het algemeen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Raar probleem...
Post eens een paar voorbeelden van verschillende MAC-adressen, dan kunnen we mogelijk verder helpen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee