Toon posts:

FTP'en naar specifieke provider lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Toverdoos
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 15:16
Beste tweakers,

Ik zit met een probleempje, waarvan ik hoop dat jullie me in de richting van een oplossing kunnen sturen:

Sinds de nacht van donderdag op vrijdag kan ik plots niet meer FTP'en naar domeinen die zijn gehost bij De Heeg. Vrijdag wilde ik wat uploaden, dat werkte niet, later probeerde ik het naar een ander domein dat ook gehost is bij De Heeg, werkt ookt niet. Ik kan de websites wel gewoon bekijken via m'n browser.
Ik kan daarnaast ook wél FTP'en naar een domein anders dan gehost bij De Heeg. Ik heb dan ook al gebeld met de hostingprovider, maar er wordt me verteld dat er geen storingen zijn of dergelijke. Ik heb overigens Ziggo als internetprovider.
Het vreemde is ook dat FTP'en vanaf een andere locatie naar de domeinen gewoon werkt, het probleem lijkt zich dus bij mij thuis te bevinden. Wat ik al heb geprobeerd om de boel werkend te krijgen:
  • Diverse instellingen gebruikt, waaronder ook 'passive ftp' en het IP-adres ipv het domein
  • Firewalls uitgezet, ook die van windows
  • Getracht te FTP'en vanuit andere programma's
  • Router en modem gereset, tevens mijn computer direct op m'n modem aangesloten
  • Op andere computers geprobeerd, zelfde resultaat
Het is gewoon raar dat het probleem zo plots optreed, terwijl ik helemaal niets aan instellingen heb veranderd. Ik heb dan ook geen idee waar ik moet zoeken naar een oplossing. Hopelijk kan één van jullie mij een stap in de goede richting brengen, in ieder geval alvast bedankt voor enige hulp. :)

Gr, Nils

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:36

ralpje

Deugpopje

Klinkt alsof je IP in de firewall van De Heeg geblocked wordt. Wellicht dat één van je pc's geïnfecteerd is en FTP-accountjes probeert te bruteforcen?
Wat voor internetverbinding hebt je? Wellicht dat je door je modem een nachtje van de stroom te laten een ander IP kunt krijgen waarna je het nog eens kunt testen.

365Dude - Strava

• Toverdoos
Dat klinkt aannemelijk, ik zal eens een virusscan doen.. Als nou blijkt dat er een virus aanwezig is, kan ik dan De Heeg vragen om mijn IP weer te unblocken?

Ik heb hier een Ziggo tv + (traag) internet Z1 abonnement met een 'Motorola SB5101E' modem. 's Nachts gaat de stroom er overigens standaard af, dus dat heeft niet geholpen :/

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk ook goed naar passive en active transfers van de pc(instelling in ftp client)

Passive: je bent helemaal afhankelijk van de firewall bij de provider.
Active: Ook jouw firewall moet inkomende verbindingen naar de ftp client toestaan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Toverdoos
@ralpje: Ik bleek inderdaad een virus te hebben, hoe ik eraan kom...? Het virus is nu verwijderd, maar voor de zekerheid misschien de hele boel maar even opnieuw installeren, moet toch weer 'ns gebeuren. Ik denk dat ik maandag de Heeg nog maar eens moet vragen of ze mijn IP-adres kunnen terugvinden in hun zwarte lijst.

@leuk_he: Met die instellingen heb ik al zitten spelen, maar zonder resultaat. Het is gewoon zo vreemd dat mijn instellingen jaren probleemloos hebben gewerkt en dat ik nu plots alleen bij deze hostingprovider niet meer kan inloggen.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee