Toon posts:

[SBS2008] Terminal Services Gateway-service is niet actief

Pagina: 1
Acties:

• wesleyvdbrink
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 04:14
Hoi Tweakers,

Heb voor mezelf een sbs2008 st. server in elkaar gezet en geconfigureerd.

Nu heb ik remote.domein.nl hierop kan ik de mail bekijken, dit werkt.

Tevens ook verbinding maken met mn desktop, dit werkt zodra ik een het certificaat toevoeg, alleen na een paar minuten of wanneer ik IIS opnieuw start krijg ik de foutmelding:

De Terminal Services Gateway-service is niet actief. Neem contact met de netwerkbeheerder om dit probleem op te lossen.

Voeg ik opnieuw het zelfde vertrouwde certificaat toe, dan werkt alles weer voor een paar minuten of na IIS herstart niet meer.

Wanneer ik herstel netwerk doe, krijg ik de melding:

Component ID #4

If the Fix My Network wizard shows that component ID #4 is broken, this means that the TSGateway service is not configured to correctly use the SSL certiifcate configured within IIS. Continuing to fix this error within the wizard will configure TSGateway property to use the SSL certificate configured inside of IIS and restart the TSGateway service so it will pick up the correct certificate.

Deze wordt netjes hersteld en alles werkt weer..... voor een paar minuten en de melding komt weer terug.

Wat kan ik hier aan doen?

Met vriendelijke groet,
Wesley

• PeeCee
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-09 18:17
Wat heb je zelf zoal ondernomen? Zoals de beleidregels van Tweakers beschrijven.Zie http://gathering.tweakers...ges/1128023#topicplaatsen

Verder is google ook niet kapot hoor. http://www.google.nl/sear...=&ei=iO2xTOGlJYSdOoWI2b8F

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee