Ik ben bezig met een WordPress blog en wil daarvoor een simpel effectje creëren, waarmee een lijst (<ul>) kan uitklappen als er op de titel van de lijst erboven wordt geklikt.
Nou wil ik echter die lijst niet steeds een class mee hoeven te geven, want dat is in WordPress nogal irritant en ik werk ook samen met mensen die helemaal niks van html snappen.
Uiteraard heb ik al gezocht en ook gevonden, alleen niet helemaal het juiste. Met 'after' is het mogelijk om NA een bepaalde tag (wat dus <strong> zou moeten zijn) een lijst of wat dan ook in te voegen. Ik wil echter niks nieuws invoegen, maar alleen die lijst te 'pakken' krijgen.
Met 'contains' krijg ik al de gewenste <strong>:
De code ziet er zo uit, onthoud wel dat er nog meerdere lijsten staan in de pagina.
Hoe krijg ik via jQuery de eerstvolgende lijst na die <strong> tag te 'pakken'?
Nou wil ik echter die lijst niet steeds een class mee hoeven te geven, want dat is in WordPress nogal irritant en ik werk ook samen met mensen die helemaal niks van html snappen.
Uiteraard heb ik al gezocht en ook gevonden, alleen niet helemaal het juiste. Met 'after' is het mogelijk om NA een bepaalde tag (wat dus <strong> zou moeten zijn) een lijst of wat dan ook in te voegen. Ik wil echter niks nieuws invoegen, maar alleen die lijst te 'pakken' krijgen.
Met 'contains' krijg ik al de gewenste <strong>:
JavaScript:
1
2
3
| $("strong:contains('Default applications')").click(function () { $("*deze zou dan de eerstvolgende lijst NA de <strong> moeten pakken*").slideToggle("slow"); }); |
De code ziet er zo uit, onthoud wel dat er nog meerdere lijsten staan in de pagina.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <strong>Default applications</strong> <ul> <li>Google Apps</li> <li>Titanium Backup</li> <li>Spare Parts</li> <li>DeFroST Setup</li> <li>DSPManager</li> </ul> |
Hoe krijg ik via jQuery de eerstvolgende lijst na die <strong> tag te 'pakken'?