Toon posts:

probleem met bol.com

Pagina: 1
Acties:
  • 1.234 views

• sjopes123
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-09 01:48
Hoi tweakers,

Ik heb afgelopen donderdag een asus gaminglaptop bij bol.com besteld, die op vrijdag geleverd zou gaan worden.
Echter werd ik vrijdagochtend gebeld door bol.com dat er wel een pc geleverd zou gaan worden, maar dat het niet de juiste pc was en ik de levering maar gelijk moest weigeren.

Vrijdagmiddag staat de TNT voor mijn huis met een enorme doos waar een HP desktop en monitor inzit (handig die plaatjes aan de zijkant ;-)) en dus geen laptop. Ik heb deze doos dus geweigerd.

Ik stuur een email naar bol.com dat ze een desktop ipv een laptop hebben gestuurd en of ze een nieuwe laptop willen sturen, echter hun reactie is dat het bedrag gecrediteerd zal worden omdat ik de levering geweigerd heb. Ze geven aan dat ik het artikel dan maar opnieuw moet bestellen.

Toen ik dat opnieuw wilde doen was de laptop van de site verdwenen, kortom ik kan de laptop niet bestellen.
Hierover stuur ik dan ook een mailtje en dan krijg ik onderstaande reactie:

Geachte heer M.,

U geeft aan dat u een verkeerde laptop heeft ontvangen, maar dat u hem niet nogmaals kan bestellen omdat hij niet meer op onze site staat. Wegens een databasefout is helaas de verkeerde laptop op onze site verschenen. De laptop die u dacht de bestellen hebben wij helaas niet in ons assortiment. Wij adviseren u daarom een andere keuze te maken uit ons assortiment of uw aankoop te doen bij een andere winkel. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Kan ik hier wat mee doen richting bol.com? Had ik het zelf anders aan moeten pakken?

Kortom graag jullie hulp en advies gevraagd!!!
Ik wil die laptop nog steeds hebben!

Thanx

• Roytoch
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:55

Roytoch

Nietes

Is de laptop niet bij een andere winkel te leveren? Als de laptop serieus niet in het assortiment zat van Bol en het een databasefout was (iets wat natuurlijk met name op goed vertrouwen gaat, of op blauwe ogen), dan is het voor Bol onmogelijk geworden de levering te laten plaatsvinden (althans, binnen redelijke grenzen) en is het volgens mij toegestaan voor Bol om het zo af te handelen.

Verder krijgen we nu, inclusief deze post, een hoop net niet goed onderbouwde posts totdat Mockingbird danwel StevenK langskomt om uitsluitsel te geven :+

Welles

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online

Ed_L

Crew Council
Dat wordt ergens anders bestellen. Bol.com heeft je toch netjes je geld teruggegeven? Wat ze niet hebben, kunnen ze je ook niet verkopen.

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-09 17:35
Gewoon hun advies volgen, lijkt mij:
Wij adviseren u daarom een andere keuze te maken uit ons assortiment of uw aankoop te doen bij een andere winkel.

-Ergens anders kopen dus.

Verder is er geen probleem (meer), toch?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Kyumia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:22
Om welke laptop gaat het precies? Merk + Type?

Tweakers Belegging/Crypto Discord: https://discord.gg/QSDpmNcu6r, 500+ gebruikers

• Kyumia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:22
Dan kun je hier: http://tweakers.net/pricewatch/ dat invullen en dan zoeken. Misschien ben je wel goedkoper uit ook :D

Tweakers Belegging/Crypto Discord: https://discord.gg/QSDpmNcu6r, 500+ gebruikers

• Clementine
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15-07 16:19
Reageert een webwinkel een keer adequaat is het nog niet goed....

Gewoon ergens anders je laptop gaan bestellen en nooit meer bij bol.com als je niet blij met ze bent.

Macbook Pro 15" 

• sjopes123
het ging om deze laptop Asus G73JW-TZ031V

voor 719 euro

snappen jullie nu waarom ik er best een beetje moeite voor wil doen ;)

• raymonvdm
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-09 00:51
Je zou ze kunnen vragen of ze de laptop speciaal voor je kunnen bestellen. De kruidenier kon dat vroeger voor je, waarom zou BOL dat ook niet kunnen ?

Als dat niet mogelijk is dan moet je elders bestellen. Wil je gebruik maken van eventuele kortingscodes/bonnen dan heb je wel een probleem. Tenzij je die met iemand kan ruilen voor cash.

• Clementine
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15-07 16:19
sjopes123 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:32:
het ging om deze laptop Asus G73JW-TZ031V

voor 719 euro

snappen jullie nu waarom ik er best een beetje moeite voor wil doen ;)
Kijk dat is een ander verhaal. Dan is hij te koop geweest (of hij in t assortiment zat is niet relevant, hij stond op de website) voor een absurd lage prijs.

Dat ze het dan zo afhandelen is minder maar je kunt geen aanspraak doen op de wet aangezien deze prijs niet aannemelijk was (helft van t geld + nog meer).

Ik zou gewoon je verlies nemen, t is niet gelukt en lekker verder zoeken naar een mooie laptop met een goede prijs.

Macbook Pro 15" 

• sjopes123
Inderdaad een belachelijk lage prijs, 1900 euro tov 713, dat zou en koopje zijn ja.....................ik heb alleen het vermoeden dat hij volgende week wel op de site staat voor een goede prijs en dan baal ik wel want in het verleden heeft Neckermann toch ook die fout gemaakt met veel te goedkope tv's?

en voor 1200 euro korting zouden we allemaal toch wel wat moeite doen?

• elnaeth
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 17:05
Wat jij wilt doen is dus gewoon proberen ze te dwingen een fout op de website toch nog te laten leveren, tegen een waarschijnlijk (veel) te lage prijs? Hebben ze dat niet afgevangen met iets in de richting van "zet- en drukfouten voorbehouden" clausules?

Ik denk dat je hier niet veel mee kunt, behalve natuurlijk de laptop ergens anders bestellen. Overigens moet ik wel zeggen dat ik het een zeer correcte en nette reactie van Bol.com vind.

• 318025
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Hoe zat het ook al weer met voor een paar euro op de eerste zitten?

• CRiMiNaL
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11-09 18:23

CRiMiNaL

Witlof ^^

1200 euro korting zou bij mij alle alarmbellen doen rinkelen.

bol.com heeft een fout gemaakt, eerlijk toegegeven en je je geld teruggegeven. Ik zie het probleem niet wat jij hebt met bol.com in je TS.
Daarnaast ben je niet volledig qua informatie in je TS, waaruit later in dit topic ook nog eens blijkt dat je redelijkerwijs had kunnen verwachten dat je het bestelde niet geleverd ging krijgen voor die prijs, als het wel gebeurd was: "good for you" maar deze uitkomst was te verwachten.

[Voor 41% gewijzigd door CRiMiNaL op 10-10-2010 00:51]

... MMORPG Addict.

• sjopes123
ach ik wilde gewoon tips hebben en iedereen hier vind dat ik het gewoon moet laten zitten en ik denk ook wel dat ik dat ga doen hoor.

Maar ja ik ben een hollander en als je een koopje ziet vind ik wel dat je ervoor moet gaan toch?

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Er is geen koopje, want die laptop is niet te koop ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• 318025
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
sjopes123 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:53:
ach ik wilde gewoon tips hebben en iedereen hier vind dat ik het gewoon moet laten zitten en ik denk ook wel dat ik dat ga doen hoor.

Maar ja ik ben een hollander en als je een koopje ziet vind ik wel dat je ervoor moet gaan toch?
Als het niet bol.com was dan kreeg je waarschijnlijk wat jij een koopje noemt een namaak laptop, imitatie van wat je dacht te kopen 8)7

• sjopes123
ach maar ik kijk wel goed bij welke webshop ik wat bestel hoor, met mijn tv had ik ook "geluk"

jammer maar helaas tussenstand:
sjopes123 versus bol.com = 1-2 (na verlenging)

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:40
sjopes123 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:53:

Ook al zouden ze 'm verkopen, dan nog zou bol zich kunnen beroepen op een fout. Het verschil tussen 1900 en 700 euro is zo groot dat er overduidelijk sprake is van een kennelijke vergissing . In dat geval is er een escape Was het nou 1900 om 1400 dan had je een redelijke kans om de koop gestand te doen. In dat geval zou het voor de winkelier veel lastiger zijn om een kennelijke vergissing hard te maken.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:45
Deze manier van verkeerde/defecte bestellingen afhandelen is in ieder geval standaard bij bol.com. Bij mij werd iets niet compleet geleverd, ik heb dat aangegeven bij bol.com, het artikel teruggestuurd en het bedrag werd mij gecrediteerd. Wou ik het artikel opnieuw, dan moest ik het gewoon opnieuw bestellen.

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

je zou inderdaad kunnen vragen of BOL hem speciaal voor jouw wil bestellen. Verder kun je er volgens mij weinig aan doen.

BTW je weet dat je die PC had kunnen houden? Ongevraagde artikelen die zijn op gestuurd mag je in principe houden

• psychonetics
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:56
Guussieboy schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:10:
BTW je weet dat je die PC had kunnen houden? Ongevraagde artikelen die zijn op gestuurd mag je in principe houden
Die stelling klopt niet helemaal; er is wel gevraagd om een artikel, alleen is het verkeerde artikel geleverd. Juridisch gezien is er dan, in tegenstelling tot ongevraagde toezending van producten, wél een overeenkomst tot stand gekomen (waarbij sprake is van wanprestatie).

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-09 09:08
je zou inderdaad kunnen vragen of BOL hem speciaal voor jouw wil bestellen. Verder kun je er volgens mij weinig aan doen.

nee want altijd is het het eigendom van de winkel totdat het volledige bedrag is betaald :) zo is dat bij iedere (web) winkel tot nu toe

How are you doing?

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
Lol, zou wat worden met die gedachtengang. Laat ik mijn vriendin iets bestellen en dan vraag ik nergens om...

Onze rechtstaat is oa gebaseerd op redelijkheid. En jouw interpretatie is niet echt redelijk meer.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

elnaeth schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:44:
Hebben ze dat niet afgevangen met iets in de richting van "zet- en drukfouten voorbehouden" clausules?
De meeste webwinkels hebben dit inderdaad, dus als ze aangeven dat ze niet kunnen leveren omdat er een foutje op de site stond is dan het meeste wat je kan eisen dat je je geld terug krijgt (als je van tevoren betaald hebt, anders wordt gewoon de koop geannuleerd zoals Bol.com hier heeft gedaan).
Gomez12 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:32:
Lol, zou wat worden met die gedachtengang. Laat ik mijn vriendin iets bestellen en dan vraag ik nergens om...
Nog loller, heling en dat soort ongein wordt dan ook wat gemakkelijker denk ik. :P

Inderdaad wordt er (uiteraard) uitgegaan van redelijkheid, je wilt als consument beschermt worden tegen fratsen van een winkel en dan mag dat andersom ook best wel. Nou is iets wat veel te goedkoop is (en waarvan je dat ook weet) op zich nog geen frats, maar dan gaan eisen dat ze dat daadwerkelijk gaan leveren wel. Gevalletje "leuk geprobeerd, volgende keer beter".

[Voor 41% gewijzigd door bwerg op 16-10-2010 21:48]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Normaliter staat er in de AV van een bedrijf een clausule over fouten in de prijsvermelding en kan men zich zelfs na levering nog beroepen op deze clausule om een prijsverhoging door te berekenen. In dit geval kan ik dat niet in de AV vinden en zal men zich daar niet op kunnen beroepen.

Daarnaast geldt er -bekend van het Otto arrest- een wilsgebrek bij een overeenkomst met een overduidelijke te lage prijs. Waar de grens ligt is zeer arbitrair en hierover kan alleen een rechter een uitspraak over doen.

Tot slot kan het nog gelden dat een product niet meer leverbaar is. Bol.com beroept zich hierop en zal voor een rechter betogen dat het product niet meer leverbaar is! Daar kun je weinig aan doen, tenzij je weet -en kunt hard maken- welke leverancier aan Bol.com levert en het product gedurende deze tijd kan leveren.

Uiteindelijk krijg je alleen je zin wanneer je besluit om over te gaan op juridische stappen tegen bol.com. Of het je waard is om hierin tijd en geld te investeren kun je alleen voor jezelf bepalen. Deze info had je al kunnen vinden in de talloze onderwerpen in SF over dit topic. Om deze reden en de reden dat hierover weinig discussiewaarde is, gaat dit topic op slot.

[Voor 15% gewijzigd door Mig29 op 17-10-2010 11:35]

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee