Toon posts:

Nieuwe speakers (Klipsch RF-63) op oude versterker

Pagina: 1
Acties:

• elbandito
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-09 14:01
Momenteel luister ik via een Rotel RA980-BX en B&W DM6 speakers. Ongeveer 4 jaar geleden gekocht met een beperkt studentenbudget en toendertijd mijn eerste kennismaking met kwaliteitsapparatuur. Nu ben ik op zoek naar ander speakers omdat ik een wat 'modernere' sound mooier vind (en ik ondertussen geld ervoor over heb).Ik heb een setje Klipsch RF-63 gezien voor 990 euro (nieuwe) en ik vraag me nu af of deze passen bij de versterker, welke ook al een oud model is, en ook bij mijn muzieksmaak passen (vooral blues en rock). Nu weet ik wel dat ik sowieso moet gaan luisteren, maar ik wil graag vast weten of het wat zou kunnen zijn of dat het bij voorbaat al niet ideaal is.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:32

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Kleine tip: de Klipsch RF-82 is nu te krijgen voor nog geen 800 euro per paar. De RF-82 heeft wellicht één woofer minder, maar de woofers zijn per stuk wel 2" groter.

Heb ooit één keer de Klipsch RF-82 op een Rotel gehoord en het was zeker niet mijn ding. Door de hoorn die in de Klipsch zit was het geluid echt heel scherp. Vooral op de hoge tonen was het soms letterlijk niet om aan te horen. Maar goed, dat is smaak en dan is inderdaad zelf gaan luisteren het advies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• elbandito
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-09 14:01
FeaR1986 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:55:
Kleine tip: de Klipsch RF-82 is nu te krijgen voor nog geen 800 euro per paar. De RF-82 heeft wellicht één woofer minder, maar de woofers zijn per stuk wel 2" groter.

Heb ooit één keer de Klipsch RF-82 op een Rotel gehoord en het was zeker niet mijn ding. Door de hoorn die in de Klipsch zit was het geluid echt heel scherp. Vooral op de hoge tonen was het soms letterlijk niet om aan te horen. Maar goed, dat is smaak en dan is inderdaad zelf gaan luisteren het advies.
Ok, thanks voor de tip. Ik moet bekennen dat zag dat de RF-63 discontinued is op de site van klipsch en zag over al adviesprijzen van rond de 2000 E per paar en toen klonk 990 wel erg anntrekkelijk, daardoor kwam er een 'kleine-jongetjes' enthousiasme en ongeduldigheid in me naar boven. Dit zal vast wel bij meer mensen het geval zien als ze ineens een goede aanbieding zien ;)

Maar om nog terug te komen op mijn vraag, ik wil dus deel voor deel mijn keten gaan upgraden, Nu wil ik dus niet alles ineens aanschaffen. Als ik dus eerst nieuwe speakers uitzoek die oke klinken op mijn rotel versterker en ik later een nieuwe versterker wil kopen moet ik vervolgens weer een versterker kopen die past bij mijn speakers. De samenstelling die ik nu heb is de eerste kwalitatieve set die ik heb dus ik heb nog geen ervaring met het uitwisselen en op elkaar afstemmen van onderdelen.

• gewoonmaf
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-10-2012
Mee eens, ik heb nog geen Klipsch gehoord die ik niet te scherp vond klinken.

• centr1no
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 16:32
elbandito schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:38:
[...]
Maar om nog terug te komen op mijn vraag, ik wil dus deel voor deel mijn keten gaan upgraden, Nu wil ik dus niet alles ineens aanschaffen. Als ik dus eerst nieuwe speakers uitzoek die oke klinken op mijn rotel versterker en ik later een nieuwe versterker wil kopen moet ik vervolgens weer een versterker kopen die past bij mijn speakers. De samenstelling die ik nu heb is de eerste kwalitatieve set die ik heb dus ik heb nog geen ervaring met het uitwisselen en op elkaar afstemmen van onderdelen.
Er is veel discussie over het verschil in klank van versterkers en daar wil ik ook niet op in gaan.
Ik kan echter wel veilig zeggen dat het overgrote deel van de specifieke klank bepaald wordt door de speakers en niet door de versterker/receiver.
Wil je daar voor jezelf duidelijkheid over dan zit er maar 1 ding op. Het klinkt ondertussen als een cliché maar we blijven het herhalen: ga luisteren.
Wanneer je bij een hifizaak de versterker en speakers tegelijk zou kopen valt er vaak nog wel wat te handelen in de prijs ook.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee