Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.m
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04-2017
Wat is het probleem ?
Ik heb hier te maken met een netwerk met daarachter twee desktop's en een NAS. Tot enkele weken geleden had ik te maken met een desktop voorzien van windows 7 (Desktop 1), en een desktop voorzien van windows XP (Desktop 2). Drie week geleden heb ik Desktop 2 voorzien van windows 7, waarna de problemen begonnen.

Wanneer ik nu de NAS opstart en daarna Desktop 1, dan kan ik overal gebruik van maken. Een en ander werkt ook dagenlang goed, tot het moment dat Desktop 2 aan gaat. Op het moment dat deze opgestart wordt, verdwijnt de NAS en is deze niet meer zichtbaar of bereikbaar (Zowel inlogscherm als partities niet). Het vreemde is dat de NAS nog wel te pingen is...

Wat heb ik al geprobeerd ?
- NAS ip vastgezet (lukt niet)
- NAS statisch of dynamisch aangevinkt, mocht niet baten
- Desktop 2 voorzien van een vast IP adres, DNS, etc. Mocht ook niet baten
- In de router Desktop 2 en de NAS mac adressen en ip- adressen vastgezet. Mocht ook niet baten
- Desktop 2 opnieuw voorzien van windows 7. Mocht ook niet baten.

Na eerst eigen zoekwerk te hebben gedaan, en diverse vrienden en kennissen te hebben gevraagd, ben ik met mijn probleem naar Sitecom toegestapt. Na tien telefoontjes en twaalf mail wisselingen verder te zijn blijk ik daar ook niet verder te komen, door het ontbreken van kennis binnen de organisatie.

Apparatuur:
Sitecom NAS MD-253
Desktop 1-Windows 7
Dekstop 2-Windows 7
Sweex router bedraad RO001
Sweex switch
Sweex router draadloos (aangesloten als switch, deelt geen ip adressen uit)

Opstelling
Ik heb hier te maken met een opstelling waarin een ziggo modem staat. Daarachter staat de Sweex router (Bedraad). In deze router zitten beide desktop's, de NAS en de switch. De sweex draadloze router zit aangesloten op de switch.

Is er iemand die mij met dit probleem verder kan helpen, of weet waar ik terecht kan voor een oplossing ?

Martijn

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn.m op 09-10-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Martijn.m schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:56:
Op het moment dat deze opgestart wordt, verdwijnt de NAS en is deze niet meer zichtbaar of bereikbaar (Zowel inlogscherm als partities niet).
Heb je geprobeerd of je NAS nog wel op IP adres te bereiken is? \\<ip-adres> in Explorer, of <ip-adres> in browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:54
Ga niet dhcp en statisch met elkaar mixen. Laat de router de ip's afhandelen.
Wellicht dat daar wat misgaat na aanzetten van pc2.
De nas kan je gewoon benaderen op hostname, een vast ip voegt daar niets aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 02:06
Waarschijnlijk neemt Desktop 2 de Master Browser rol over en heeft hij nog niet de data van het hele netwerk binnen. Als je je systemen allemaal een paar uur lang aan hebt staan, werkt het dan wel weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.m
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04-2017
@Mijzelf: Hij is dan niet meer te bereiken via IP-adres en niet via de naam. Niet in de explorer en ook niet in de browser.

@job: Dat staat inmiddels weer ingesteld zoals je zegt. Op een gegeven moment ga je toch maar proberen, in de hoop dat het daar aan licht.

@johnkeates: Ook na een paar uur werkt het nog niet weer. Opnieuw opstarten van de NAS helpt wel. dan is het probleem opgelost totdat Desktop 2 weer opnieuw opgestart is. Wel valt het op dat de NAS onbereikbaar wordt, op het moment dat het bureaublad al in beeld is op Desktop 2.

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn.m op 10-10-2010 18:03 ]