• ArmouredSPony
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-09 18:35

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Vandaag heb ik weer eens wat onderdelen mogen ontvangen maar ik heb hierin helaas een klein foutje gemaakt ben ik bang. Ik heb eerder een setje Kingston 1333 DDR3 dual channel 2 gig geheugen gekocht en nu heb ik er nog een gekocht in de veronderstelling dat dit precies dezelfde waren. (naam verkeerd)
De ene versie is korter dan de andere en daarom vroeg ik mij af of het enigszins uitmaakt of ik deze bij elkaar indoe en welke gevolgen dit anders heeft. En of er überhaupt wel verschil is tussen beide.

Een korte vraag maar ik kan het helaas niet op internet vinden. Of altans geen antwoord op mijn exacte vraag.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen. :)

Alvast bedankt iig. :D

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:53
kun je van beide verpakkingen de exacte productcode vermelden?

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Ze staan hierboven. De code die op de verpakking staat is: 125184T2T1004991402X001001 dat is van de nieuwe kleine. De oude moet ik even opzoeken.

• twiFight
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Hoe bedoel je korter? Minder hoog of korter in de lengte? Als het korter in de lengte is dan heb je verkeerd geheugen gekocht, want de maten van RAM staan vast en het zal anders niet passen.

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Minder hoog, de hogere heeft K2 in de naam. Waar staat dat voor?

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Kit of 2?

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:05

Matis

Rubber Rocket

Yes, als de TS in de PW gekeken had, dan had hij gezien dat de ene 2 x 1GB is (de 2K) en de andere 1 x 2GB.

Mistery solved :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:04

Malantur

BBG'er
Inderdaad kit of 2. Die zitten dus gewoon met 2 latjes in 1 verpakking.
Kijk eens na of dezelfde chips gebruikt worden op beide latjes.
Zo ja: deze werken in 99,99% van de gevallen goed samen.
Zo nee: dan heb je kans dat ze niet goed samen werken. Dit hangt ook nog af van de geheugencontroller op je moederbord. Testen is weten in dit geval.

Edit: Matis heeft gelijk, de hoeveelheid geheugen is ook anders. In dat geval ga ja ook geen dual channel kunnen krijgen met deze 2 latjes.

[Voor 17% gewijzigd door Malantur op 09-10-2010 21:24]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Maar 2k is toch sowieso beter?

• Malantur

Malantur

BBG'er
Hangt van je doel af: wil je 2GB geheugen in je computer steken, dan wel aangezien je dan dual channel kan draaien.
Wil je 4GB geheugen, dan moet je 2 kits van 2K kopen (4x1GB).
Wil je echter in de toekomst dan nog naar 8GB, dan moet je alles verkopen (tegen dan zijn latjes van 1GB ook al niets meer waard) en 4x2GB in de plaats steken.
Dit in tegenstelling tot als je nu al 2x2GB koopt (de niet-2K dan) dan kan je er in de toekomst ook gewoon 2x2GB bij steken.

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Ik heb nu ook 4x een reepje van 1 gig.

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:53
als ik de specs lees lijkt het enige verschil dat er in het ene doosje 1 zit, en in het andere doosje 2 reepjes geheugen zitten. Dan zou je samen 3x2=6GB RAM moeten hebben.

[Voor 1% gewijzigd door jopie op 09-10-2010 21:39. Reden: verkeerd gelezen]

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Nee, het zijn er in totaal 4 met 1 gig per stuk, Het ene setje is alleen minder hoog.

• Malantur

Malantur

BBG'er
Dan heb je de verkeerde producten gelinkt, maar goed. In dat geval komt het neer om wat ik eerder zei:
Zijn het dezelfde chips dan werkt het vrij zeker perfect.
Zijn het verschillende chips dan moet je het testen en hangt het vooral af van je geheugencontroller.

De hoogte maakt op zich niets uit, de nieuwe kunnen ze alleen kleiner maken en daarmee besparen ze op materiaalkosten.

[Voor 18% gewijzigd door Malantur op 09-10-2010 21:46]

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Ok, ik ben een sukkel. Ze heten exact hetzelfde maar de hoogte is anders. Dus ik ga ervan uit dat het komt omdat wat malantur zei en daarmee is mijn vraag opgelost. Ik dank u allen voor uw antwoorden. :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee