Windows 7 maakt icons lelijker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ik wilde een custom icon voor Starcraft 2 gebruiken (met een EU-flag, gemaakt door een fanaticus). Het viel me op dat de icon op m'n desktop er nogal lelijk uitzag.

Omdat het oorspronkelijke SC2-icon ook in de betreffende pack zat, heb ik die weer gebruikt en zelfs deze was een STUK lelijker geworden. Het screenshot zegt genoeg. Boven de shortcut met het lelijke icon. Onder alleen de icon.

Waarom maakt windows 7 icons lelijk als ze aan een programma worden toegewezen? En nog belangrijker, hoe is dat te omzeilen/fixen?

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/8071/badicon.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:53

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Waarschijnlijk makt Windows 7 alle icons kleiner qua pixels, zodat het er lelijker uitziet, de maker heeft het gewoon erg groot gemaakt.
Ik weet het niet zeker

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ligt dit niet aan cleartype? Dit kun je uit zetten, druk dan op start en typ clearype in en je kan het aan of uit zetten (kan in het Nederlands anders heten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
De custom icon is 256x256x24 BPP. Dus inderdaad wordt het gedownscaled. Opvallend is wel dat windows 7 dat standaard wel met afbeeldingen op je desktop doet (onderste icon). Misschien dat de icons ergens gerezised en un-resampled worden opgeslagen voor performance?

Hoe kan ik de icon van een applicatie los opslaan? Dan kan ik kijken of het originele icon andere afmetingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Gleighton schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:06:
Ligt dit niet aan cleartype? Dit kun je uit zetten, druk dan op start en typ clearype in en je kan het aan of uit zetten (kan in het Nederlands anders heten)
Helaas niet. Dat verandert alleen de tekst van bestandsnamen e.d. De iconen worden er niet door beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Probleem is inmiddels opgelost. Waarschijnlijk heb ik per ongeluk de icon size van m'n desktop verkleind. Met CTRL+muiswiel kun je resizen. Ik heb het iets groter gezet en dan ziet het er wel correct uit.
Pagina: 1