• R4m0n_46
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-05 21:49
Nu ik m'n computer eindelijk aan de praat heb gekregen, wilde ik Windows XP (Professional) gaan installeren.
Wanneer hij echter begint met de bestanden te laden (dit is direct in het begin) krijg ik een BSOD en doet hij verder niets meer.
Ook heb ik geprobeerd om de harde schijf van m'n huidige computer eraan te hangen (staat ook Windows XP Professional op).
Wanneer hij echter bij het Windows logo komt (die met het laadbalkje) crasht hij ook en start hij opnieuw op. Dan krijg ik de opties voor Safe Mode etc.
Deze werken echter geen van alleen, Windows crasht namelijk weer.

Waar kan dit in zitten?
De harde schijf is goed, deze gebruik ik nu ook, videokaart werkt perfect, voeding is sterk genoeg.
Lijkt me een probleem van het mobo, het RAM of de processor.

Het systeem:
- AMD Athlon X3 445
- MSI 770-G45
- OCZ OCZ3G100664GK
- Chieftec GPS-550A
- 2x harde schijf die goed werken

Ik zal eens kijken of ik de foutcode van het BSOD kan krijgen.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

R4m0n_46 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:22:
(...)
Ik zal eens kijken of ik de foutcode van het BSOD kan krijgen.
Lijkt me handig... die verteld namelijk wat er aan de hand is ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• R4m0n_46
Dit is de foutmelding die ik krijg nadat ik Windows XP wil installeren (via CD).
Dit gebeurt tijdens het laden van bestanden, dat vooraf aan de installatie plaats vindt.

• marcop23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 22:34
Is het een Windows XP cd met ingebakken SP1? Want volgens een van de eerste resultaten van Google ligt het aan de drivers van de videokaart. Wat gebeurd er als je een eventuele videokaart er uit haalt, en jouw computer onboard laat werken? Het kan, volgens Microsoft, ook nog komen door het HaxDoor virus, maar dat lijkt mij hier niet van toepassing.

PS: Jouw videokaart kan misschien perfect werken, maar door dat conflict met de drivers krijg je misschien een BSOD.

• R4m0n_46
marcop23 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:36:
Is het een Windows XP cd met ingebakken SP1? Want volgens een van de eerste resultaten van Google ligt het aan de drivers van de videokaart. Wat gebeurd er als je een eventuele videokaart er uit haalt, en jouw computer onboard laat werken? Het kan, volgens Microsoft, ook nog komen door het HaxDoor virus, maar dat lijkt mij hier niet van toepassing.

PS: Jouw videokaart kan misschien perfect werken, maar door dat conflict met de drivers krijg je misschien een BSOD.
Ik heb nu zitten wisselen met het RAM en ineens doorloopt hij de eerste load fase wel.
Zit nu momenteel in de formatteer-fase van het installeren van XP.

Zal zeggen wanneer er weer iets misloopt.

• TheGhost
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13-09 19:16
R4m0n_46 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:48:
[...]

Ik heb nu zitten wisselen met het RAM en ineens doorloopt hij de eerste load fase wel.
Zit nu momenteel in de formatteer-fase van het installeren van XP.

Zal zeggen wanneer er weer iets misloopt.
doe dan ook maar een keer een memorytestje, klinkt namelijk alsof er 1 van je geheugen modules niet lekker is.

I'm not weird, I'm a limited edition

• R4m0n_46
TheGhost schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:04:
[...]

doe dan ook maar een keer een memorytestje, klinkt namelijk alsof er 1 van je geheugen modules niet lekker is.
Heb er nu ook maar één in zitten, de ander werkt idd niet.
Met beide crasht de pc namelijk telkens.

Format is op 45% op het moment.
Hopen dat de installatie daarna goed gaat.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee