Toon posts:

ozc reaper in de oven?

Pagina: 1
Acties:

• wâldpyk
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
ik heb geprobeerd mijn ozc reapers aan te passen door de koelers krom te buigen. hier bij heb ik de geheugen bankjes los gemaakt van de heat sink.

bij het losmaken kwam er een chip los te zitten. als ik het geheugen bankje in de oven doe net zoals bij een vidkaart zou het dan weer vast komen te zitten??

of kan ik beter een nieuw setje geheugen kopen

garantie zal het vast niet onder vallen

If water polo was easy, it would be called football

• Attitude
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2010
als je em 100% (op de zoveelste mm nauwkeurig) er weer op krijgt en je mobo wil riskeren dan zou ik em gewoon bakken. Als je mobo duurder is en je niet zeker van de zaak bent gewoon niet doen grote kans op kortsluiting

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Ik raad je aan een nieuw setje geheugen te kopen want die truuc in de oven gaat nooit van zijn leve werken, en je net als Attitude schrijft je je geheugencontroller hiermee kan slopen. Let er wel dan op dat je je geen geheugen koopt met die hoge koelplaatjes want in de praktijk heeft dat toch niet zo heel veel zin. Alleen wanneer je je geheugen dan extreem gaat overclocken heeft dat enigszins zin, maar bij normaal gebruik word dat geheugen niet zo warm. Altijd gewoon zorgen dat je een goede airflow in je kast hebt en dan kan je volstaan met die normale koelplaatjes en hoef je ook verder niks eraan aan te gaan passen.

[Voor 54% gewijzigd door Roel1966 op 09-10-2010 19:08]

• hostler
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:32

hostler

Yeahhh dude!

nvm

[Voor 99% gewijzigd door hostler op 09-10-2010 19:07]

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
wâldpyk schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:40:
geheugen bankjes los gemaakt van de heat sink.
Sinds wanneer zit dat aan elkaar vast?

Edit:
Na 8x lezen snap ik wat je bedoelt. Ja gooi maar in de oven.
(Hij bedoelt geheugenlatjes, niet bankjes. Als het nu toch al stuk is kan die oven truuk net zo goed geprobeert worden.)

[Voor 44% gewijzigd door Saturnus op 09-10-2010 19:10]

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-09 11:58

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Je geheugencontroller zit op je mobo en als je die frituurt is je mobo stuk.

Dus nee ik zou het niet doen als je geen zin hebt om nog meer geld uit te geven.
Gewoon lekker een nieuw setje kopen, weet je zeker dat je goed zit ;)

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

• wâldpyk
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
Saturnus schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:07:
[...]

Sinds wanneer zit dat aan elkaar vast?

Edit:
Na 8x lezen snap ik wat je bedoelt. Ja gooi maar in de oven.
(Hij bedoelt geheugenlatjes, niet bankjes. Als het nu toch al stuk is kan die oven truuk net zo goed geprobeert worden.)
pricewatch: OCZ Reaper HPC OCZ2RPR800C44GK

If water polo was easy, it would be called football

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Soldeersel wat er tussen zit gaat niet smelten bij 200 graden normaal gesproken....
Daarnaast is gewoon onmogelijk

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18-07 00:08
-The_Mask- schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:12:
Soldeersel wat er tussen zit gaat niet smelten bij 200 graden normaal gesproken....
Daarnaast is gewoon onmogelijk
En als het geheugen gemaakt is volgens de RoHS afspraken, moet je nog heter stoken. (soldeertin zonder lood)

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
De garantie vervalt overigens sowieso altijd wanneer je of zelf een heatsink op een geheugendimm plakt, en andersom wanneer je de originele heatsink zelf verwijderd.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee